מים לא תמיד מגיעים אלינו מהברז בטעם צלול וטעים ובטמפרטורה שתגרום לנו ולילדינו לשתות יותר. לשטראוס מים, המשווקת את ברי המים תמי4, יש פתרון פשוט – לטהר את המים רגע לפני שהם נמזגים לכוס השתייה שלכם
כולם צריכים להקפיד על שתייה מרובה לאורך כל השנה, ויש אוכלוסיות שצריכות להקפיד אף יותר, ביניהן ילדים קטנים, שלא תמיד ששים לקראת כוס המים שעל השולחן.
בשטראוס מים, המשווקת את בר המים תמי4, טוענים שמצאו פתרון לבעיה: פטנט ה-MAZE. מטהר המים MAZE מבוסס על טכנולוגיית טיהור המים המתקדמת בעולם, המסננת חומרים מזהמים שונים שעלולים להצטבר בצנרת הביתית.
רגע לפני המזיגה לכוס, המים עוברים טיהור – והופכים לאיכותיים וטעימים, ללא מתכות כבדות, כלור, ריחות לוואי מטרידים וזיהומים ממקור חקלאי או תעשייתי או ממקור אישי כמו תרופות והורמונים.
בחברה מסבירים כי המים בישראל אמנם טובים לשתייה, אך לא פעם עלולה להיות בעיה בצנרת הביתית – שעליה אין פיקוח. ברגע שהמים מגיעים לצנרת של הבית או הבניין, יכולים להצטבר בהם מזהמים כמו מתכות כבדות, תרופות, חומרים כימיים וחיידקים. כל אלה פוגעים בטעם המים וגם באיכות שלהם, כמובן. התוצאה: ילדים רבים, וגם מבוגרים, נמנעים משתיית מים – מה שעלול לפגוע בבריאותם.
המים המטוהרים נמצאו טעימים יותר
לפי סקרים שערכה שטראוס מים, המים המסוננים והמטוהרים על ידי ה-MAZE אכן נמצאו טעימים יותר (עפ"י גלובס, 24.02.19). המים מגיעים לצרכן הסופי איכותיים יותר וללא ריח לוואי, לאחר "תיקון החומציות" שמבצע המכשיר. המחיר למשפחה עומד על כ-3 שקלים ליום, או כ-90 שקל לחודש בתשלום חודשי קבוע, לפי המסלול הנבחר.
בנוסף, לפי סקר TNS ממרץ 2019, 91% מהמשפחות מעידות שמאז שיש להם בר מים תמי4 בבית, המשפחה שותה יותר מים. בשטראוס מים מייחסים זאת לנגישות הגבוהה יותר של מים איכותיים וטעימים שמספק בר המים – כאשר פרט לטעם המשופר, הילדים יכולים למזוג לעצמם מים באופן עצמאי, ולכן שותים יותר.
את המזרן הכי נמכר באירופה, סימבה של אירופלקס, תוכלו לקחת הביתה ל-100 לילות ניסיון, בלי ניילונים. המשלוח חינם, והמזרן מגיע ארוז בתוך קופסת קרטון
אחד המוצרים שיש להם השפעה מהותית על נוחות החיים שלנו, הוא המזרן שאנו בוחרים למיטה. אלא שבדרך כלל, ברגע שבחרנו מזרן ושילמנו עליו סכום לא מבוטל – לא נוכל להתחרט, ו"ניתקע" איתו למשך כמה שנים.
אמנם חברות מסוימות מאפשרות לקבל מזרן חדש לניסיון קצר, אבל רק אם המזרן נשאר עטוף בניילון – ובינינו, מי יכול לישון במיטה שמרשרשת כל הלילה?
המזרן הכי נמכר באירופה
בימים אלה, חברת אירופלקס משווקת את המזרן הבריטי "סימבה" – ומזמינה כל לקוח לישון עליו ל-100 לילות של ניסיון, גם ללא כיסוי הניילון. צרכנים שיזמינו את המזרן החדש ייהנו ממשלוח חינם בתוך 72 שעות מרגע הרכישה.
בחברה מכנים את "סימבה" "המזרן המושלם". זה אולי נשמע יהיר, אבל לא רחוק מהמציאות – כיום מדובר במזרן הנמכר ביותר באירופה, עם יותר מ-30,000 דירוגים של 4.8 כוכבים מתוך 5.
פטנט אריזה מהפכני שחוסך את עלות המשלוח
מזרן "סימבה" פותח בעקבות שנים של ניסוי ומחקר – והוא כולל 2,500 קפיצי כיס, פטנט רשום התומך בגוף האדם אבל גם מאפשר לו לנוע בנוחות על המזרן, שכבת ויסקו אלסטי המתאימה עצמה למשקל וחום הגוף, ומשטח שינה היפו-אלרגני המאפשר זרימת אוויר בצורה יעילה.
"סימבה" מביא בשורה גם בתחום האריזה, כשבמקום לקבל את המזרן בגודל מלא על ידי שליח מיוחד שעולה מאות שקלים, החליטו לארוז את המזרן בוואקום בקרטון ייעודי קומפקטי במיוחד. כך, במקום לקבל מהשליח חבילה ענקית ומסורבלת שאפילו לא נכנסת למעלית, אירופלקס שולחת את המזרן בתוך אריזת קרטון ידידותית.
איך מזרן מגיע ארוז בקרטון? צפו בסרטון כדי לגלות >>
פלטפורמת ההשקעות המובילה טוגדר (Together) מגייסת עד 35 משקיעים באמצעות מועדון האנג'לים שלה, שיצטרפו להשקעה בדרמה דיטקט– המפתחת אפליקציה חדשנית שצפויה לחולל מהפכה בתחום רפואת העור, לאבחן מחלות בעזרת הסמארטפון ואפילו לרשום את הטיפול המתאים
האינטרנט והסלולר כבר שינו את חיינו בתחומים רבים, ובשנים הקרובות הם צפויים לחולל מהפכה גם בתחום הרפואה. מדובר בתחום המתפתח של רפואה מרחוק, המאפשר לנו להשתמש בסמארטפונים ומכשירים ניידים אחרים כדי לאבחן מחלות ולקבוע את הטיפול המתאים. כל זה – בלי הצורך לקבוע תור לרופא ולהמתין לא פעם תקופה ארוכה.
בתקופה שבה מערכות בריאות ברחבי העולם סובלות מעומס רב, ואנשים מחכים חודשים ואף שנים לתורים למומחים, מדובר בבשורה ענקית; ואחת הראשונות שצפויות להפוך אותה מחלום למציאות היא חברת Derma Detect הישראלית, המפתחת אפליקציה מבוססת בינה מלאכותית ואבחון מרחוק של מחלות עור, קביעת הטיפול המתאים וגם מעקב. החדשנות הזו בדיוק היא שגרמה לTogether – פלטפורמת ההשקעות שכבר רשמה לא מעט הצלחות, להשקיע גם בה.
הבינה המלאכותית בשירות הרפואה
"תחום הרפואה הדיגיטלית מרחוק הוא אחד הלוהטים ביותר בהייטק כיום – אבל ברוב המקרים, יכולים להשקיע בו רק מי שיש להם כיסים עמוקים במיוחד: בעיקר גופים מוסדיים וקרנות", מסביר רו"ח שוקי כהן שרת, יו"ר Together.
"חברת Derma Detect היא בדיוק סוג החברות שמעניין אותנו, צוות מרשים הכולל את מיטב רופאי העור והטכנולוגיה, מוצר מהפכני וחדשני המשלב AI עם רפואה מתקדמת ושוק ענק – זו הסיבה שבחרנו את החברה להשקעה במסגרת מועדון האנג'לים שלנו, מבין לא מעט חברות".
האפליקציה (הדמיה)
הפיתוח של דרמה דיטקט מבוסס על בינה מלאכותית, שעברה תהליך מקיף של לימוד לזיהוי מחלות עור, בעזרת מידע רב שהוזן למערכת. המשתמש נדרש להעלות תמונה שצילם בסמארטפון לאפליקציה, שבעזרת אלגוריתמים לניתוח תמונה ולהסקת מסקנות דרמטולוגיות, יכולה לזהות את מחלת העור ברמת דיוק גבוהה מאוד, לקבל חוות דעת רפואית ממיטב רופאי העור בדרך חדשנית, יעילה ובטוחה, ולספק תשובה בזמן קצר.
שוק פוטנציאלי של 26 מיליארד דולר
"הפוטנציאל של המערכת הוא אדיר", מסביר יוג'ין דיקר, אחד המייסדים, מנכ"ל החברה ויזם שמאחוריו 20 שנות ניסיון בניהול והקמה של חברות טכנולוגיות, כולל מכירה של אחת מהן. "כל אדם שיש לו סמארטפון ברחבי העולם יוכל להשתמש בה – כך שמדובר על קהל יעד של עשרות מיליוני בני אדם, ויותר. הדבר נכון במיוחד במדינות ענקיות כמו סין, הודו ורוסיה, שם אנשים צריכים לחכות לפעמים שנים עד שיוכלו לראות מומחה.
"בנוסף, זה פתרון ששווה הרבה כסף למערכות הבריאות במדינות השונות – בכך שיחסוך זמני המתנה ארוכים, שבהם המצב הבריאותי של המשתמשים עלול להידרדר; וגם יפנה זמן עבור הרופאים, שכיום עמוסים מאוד בתורים – כמו שכל מי שניסה לקבוע תור לרופא עור בישראל יודע היטב. בשלב זה, שווי השוק שאנחנו פונים אליו מוערך בסכום עתק של 26 מיליארד דולר".
להשקיע בדיוק ברגע המתאים
טוגדר, הכוללת צוות מקצועי מרשים של בכירים במשק ובשוק ההון, איתרה את דרמה דיטקט בדיוק ברגע המתאים: החברה כבר גייסה השקעות בסך של מיליוני שקלים ממשקיעים מובילים, מהמדען הראשי, מרשות החדשנות ומחממת eHealth Ventures; וביצעה פיילוטים מוצלחים עם ארגוני הבריאות, ובכללם פורטל רפואת הילדים הגדול בישראל – ילדוקטור. בימים אלה נכנסת החברה לפיילוטים גם עם מערכות שירותי הבריאות הגדולות בישראל.
"רוב האנשים היו נותנים הרבה כדי לחזור אחורה בזמן ולזכות להיות מראשוני המשקיעים בחברות מובילות של ההיי טק הישראלי, שהצליחו להציג הצלחות מרשימות. אבל מי ידע בתחילת הדרך לאן יגיעו החברות הללו?", מסביר כהן שרת. "החוכמה היא לזהות את המיזמים בשלב הנכון והאופטימלי, בו מצד אחד החברה כבר הוכיחה היתכנות ויכולת מרשימה, ולמרות זאת, לאור העובדה שהחברה טרם החלה לשווק את המוצר שלה באופן רחב, שווי החברה להשקעה הוא אטרקטיבי למשקיע".
המוצר שכל משפחה היתה רוצה בבית
גם בשוק המקומי, מדובר בפוטנציאל גדול מאוד. אחרי הכל, כמעט כל משפחה היתה רוצה את האפשרות לאבחן בקלות ובמהירות בעיות עור בקרב מבוגרים, ובוודאי שאצל ילדים – בלי לחכות ימים ארוכים ומתישים, בלי תקופה ארוכה של אי ודאות והיעדר טיפול, וכמובן בלי מחסום הבושה שעלול להתלוות לביקור אצל רופא עור.
בצד המקצועי, המייסד והיועץ המדעי הבכיר של חברת דרמה דיטקט הוא פרופ' אריה אינגבר, אחד מהרופאים המובילים בעולם, אשר כיהן כמנהל המחלקה לרפואת עור ומין בבית החולים הדסה וכנשיא האיגוד הישראלי למחלות עור ומין, ומכהן כעת כנשיא ה-Euro-Asian Association of Dermatovenereologists.
"זו ההזדמנות של משקיעים מהשורה להצטרף להשקעה בחברה שצפוי לה עתיד מזהיר – ויש לה את כל מה שצריך כדי להצליח בגדול: מוצר חדשני שכבר הוכח שהוא עובד, צורך גדול מאוד ושוק יעד עצום, שכולל גם מערכות בריאות ממשלתיות, וגם אנשים פרטיים בכל רחבי העולם", מסכם דיקר.