שוק ההיי-טק רותח וחברות להכשרת מועמדים צצות בכל מקום, אך חברה אחת מצליחה למשוך אליה את המרצים המבוקשים ביותר, שעובדים ביום-יום כבכירים בחברות הטכנולוגיה המובילות. מהו סוד הקסם של Product Experts, המתמחה בהכשרת מנהלי מוצר, ואיך זה קשור לתחושת שליחות וליוניקורן הבא שייצא מישראל?
אור וינשטיין הוא מנהל מוצר בכיר ב-Google, תפקיד שללא ספק נופל תחת ההגדרה: "המשרה שכולנו חולמים עליה". לפני שהגיע לתפקיד, הוא הספיק להיות מנהל מוצר בכיר ב-Amazon ו-VP Product ב-Spot.io, כאשר נמכרה ב-450 מיליון דולר.
למרות סדר היום העמוס שלו, מדי שלישי בערב יוצא וינשטיין ממשרדי Google שברחוב יגאל אלון בתל אביב, לאחד המגדלים באזור הבורסה ברמת גן, כדי ללמד קורס ניהול מוצר ב-Product Experts, חברת הכשרות להיי-טק.
לדברי וינשטיין, מה שמניע אותו בדרך לקמפוס של Product Experts הוא תחושת השליחות. "אני מכשיר את הדור הבא של מנהלי המוצר שיובילו את השוק המקומי להצלחות כבירות בעולם", הוא אומר. "זה מרגש, משמח וממלא אותי בגאווה, לדעת שהיתה לי השפעה חיובית על הקריירה של כל כך הרבה אנשים, ושיש לי חלק קטן בהצלחה של עוד חברה ישראלית שפרצה בענק לשוק הגלובלי והפכה ליוניקורן".
נבחרת שמכשירה את הדור הבא
שוק ההיי-טק נמצא כיום בצמיחה משמעותית, וחברות להכשרות צצות בכל פינה. אך בניגוד למכללות פרטיות שעוסקות בהסבות להיי-טק, Product Experts פועלת באוריינטציה שונה. החברה מקבלת אליה פניות מחברות היי-טק שמבקשות להכשיר אצלה את עובדיהן לשלל תפקידים בכירים, בהם ניהול מוצר. בנוסף, מגיעים אליה אנשים פרטיים שכבר פועלים בתעשיית ההיי-טק, אך שואפים להעמיק את הידע שלהם, להתקדם ולהתפתח מקצועית.
וינשטיין הוא חלק מנבחרת גדולה של בכירים המקדישים מזמנם ומרצם להכשרת הדור הבא של ההיי-טק הישראלי. בין הקולגות שלו שמלמדים אף הם ב-Product Experts ניתן למצוא גם את אייל ברגמן, Product Management Lead וירין איידלמן, Product Manager, Growth Lead – שניהם ב-Google, מעיין אהרון, Senior Product Manager וג'רמי גדז', Product Manager – שניהם ב-Facebook, אפרת גלבוע, Principal Product Manager, שירה וינברג הראל, Principal Product Lead, בטי קרן, Senior Product Manager וחן מרדיקס, Senior Product Manager – כולן ב-Microsoft, וזו רשימה חלקית בלבד.
"בוחרת את המרצים בפינצטה"
"בניגוד למרצים שעובדים רק במכללות וזו פרנסתם העיקרית, אנשים שמגיעים מתפקידים בכירים בתעשיית ההיי-טק לא באים רק ללמד. הם באים כי המוטיבציה שלהם היא לתרום לשינוי אמיתי בקריירות של אנשים אחרים – ולחנוך את הדור הבא של מנהלי המוצר בישראל", אומרת דניאל צוקרמן, Head of Growth ב-Product Experts, בעצמה הייטקיסטית שעבדה בחברות בינלאומיות, בהן NeoGames ,888 ו-Orbotech. לדבריה, "אכפת להם ממה שקורה ביום שאחרי הקורס והם בוחרים לעשות זאת בחברה שחושבת, מרגישה ופועלת בדיוק כמוהם".
איך את בוחרת את המדריכים שילמדו אצלכם?
"אני משתמשת בקשרים שלי בתעשיית ההיי-טק כדי להביא לפה את המדריכים הכי טובים בארץ, שאותם אני בוחרת בפינצטה. אנחנו עובדים רק עם בכירים בתעשיית ההיי-טק, שיש להם ידע עדכני ורלוונטי, שרוצים להכשיר את הדור הבא של ההייטקיסטים הלכה למעשה ושפותחים דלתות לסטודנטים המצטיינים שלנו", מסבירה צוקרמן.
"להגיע מתפקיד בכיר ב-Facebook לא עושה עלי רושם, אם המדריך לא מספיק טוב. לא נשאיר אצלנו מדריך שבסקרי שביעות הרצון של הסטודנטים מקבל ציון נמוך מ-9, אם יש עליו תלונות על חוסר זמינות או בעיה ביחסי האנוש," היא מסכמת.
"סטודנטים שכיף ללמד, ברמה הכי גבוהה"
ההקפדה על הרמה הגבוהה נעשית לא רק בצד של המרצים, אלא גם בצד של הסטודנטים. כך מסבירה אפרת גלבוע, בעברה מנכ"לית של חברת היי-טק מצליחה וכיום Principal Product Manager ב-Microsoft, שם היא אחראית על אסטרטגיה, חזון והזדמנויות בעולמות ה-Data וה-AI. גלבוע היא אחת מהמדריכות המבוקשות בקורס ניהול מוצר של Product Experts, וכמו וינשטיין, גם היא עושה זאת לצד התפקיד הבכיר שהיא ממלאת ב-Microsoft .
"אחת הסיבות שבכירים מההיי-טק אוהבים ללמד ב-Product Experts היא הסטנדרט הגבוה אליו אנו רגילים", אומרת גלבוע. "הצוות של Product Experts בוחר סטודנטים שכיף ללמד אותם ושמוכנים לעשות התקדמות משמעותית בקריירה שלהם. במחזורים הקודמים שלימדתי, ראיתי את בוגרי הקורס מתפתחים מקצועית בחברות מהן הגיעו, או מתקדמים הלאה לתפקיד הבא בחברות שעושות דברים גדולים. זה לא משהו שמוצאים במקומות אחרים".
"תהליך סינון קפדני"
אז כל הבוגרים של Product Experts מגיעים לתפקידים מעולים?
"כשהקמתי את Product Experts, אחד הערכים שהובילו אותי הוא סטנדרט מקצועי ללא פשרות", אומר אדי רובינוב, מייסד ומנכ"ל החברה. "אנחנו לא 'מפעל של תעודות'. יש פה תהליך סינון קפדני, כך שמראש הסטודנטים שמתקבלים לקורסים מגיעים עם רקע מתאים ועם מוטיבציה ללמוד מהר ובצורה יעילה Product Management, ממש כמו חפיפה לתפקיד.
"זה מאפשר למדריכים לרוץ על החומר ולא לבזבז זמן על 'ללמד בבדידים' אנשים שאין להם מה שדרוש בשביל להוביל כמנהלי מוצר מעולים בתעשיית ההיי-טק. אין ל-Product Experts עניין בלגבות מאנשים כסף סתם. זה לא הסגנון שלנו וחשוב לנו לשמור על רמה גבוהה ועל השם הטוב שלנו בתעשייה", מסכם רובינוב.
מתעניינים בקורס ניהול מוצר?
השאירו פרטים >>
שלוש, ארבע – ולעבודה
שוק ההיי-טק חם מתמיד וחברות ההיי-טק נלחמות כדי לגייס ולשמר עובדים מעולים – אבל הוא עדיין תחרותי מאוד. כדי להתקבל לחברות היי-טק מובילות ונחשקות, המועמדים צריכים ידע וכלים מקצועיים עדכניים, יכולות אישיותיות גבוהות ומסוגלות להציג את עצמם לא רק כמועמדים טובים, אלא כמועמדים הכי רלוונטיים לתפקיד שאליו הם שואפים להתקבל.
עדי נוריאל, Business Development Manager ב-Product Experts, היתה סמנכ"לית מוצר עוד לפני שליוותה אנשים בארץ ובחו"ל בשדרוג המיתוג המקצועי שלהם. לכן ב-Product Experts היא חובשת כובע נוסף ומלווה את הסטודנטים בתהליך ה-Professional Branding, שמציעה החברה כחלק מההכשרה, כדי לוודא שכל סטודנט שעובר בשעריה מקבל את מירב הכלים כדי להצליח בקריירה.
"מהניסיון שלי עם מועמדים, יש פער בין הכלים המקצועיים שרכשת לבין היכולת שלך לתקשר את עצמך כמועמד או מועמדת מתאימים לתפקיד שאליו מכוונים. זה משהו שלא לומדים בשום מקום אחר. הצטרפתי ל-Product Experts כי התחברתי לשליחות של המקום ולדגש הגבוה שניתן לתוצאות", מסבירה נוריאל.
"בזכות תהליך ה-Professional Branding יש לי את הכבוד לעזור לבוגרים לגשר על הפער בין יכולותיהם הטכניות לבין היכולת לתקשר את אותן יכולות אל מנהלים בחברה או מעסיקים פוטנציאליים. כי במבחן התוצאה – זה מה שעושה את ההבדל".
חיבורים שמייצרים שלם אחד
אז איפה הקסם? מהו הסוד? בסופו של דבר, Product Experts נשענת על חיבורים: חיבור בין מובילי התעשייה לבין סטודנטים עם הרקע הנכון, חיבור בין הבוגרים לבין עצמם, חיבור בין חזון לקידום ההיי-טק הישראלי לבין כלים קונקרטיים להשגת המטרה – ובעיקר חיבור בין המון חלקים בסטנדרט של היי-טק לכדי שלם הגדול מסך חלקיו.
על פי נוריאל, "המחויבות שלנו כלפי הסטודנטים לא מסתיימת בטקס הענקת התעודות. אנחנו נמצאים שם עד חצי שנה לאחר סיום הקורס ומלווים אותם בבניית המותג המקצועי האישי שלהם ומספקים להם עזרה. חשוב לנו שהבוגרים שלנו יצליחו להשיג את המטרות שהציבו לעצמם בקריירה – בין אם מדובר במי שחוזר לחברה ששלחה אותו להתמקצע, ובין אם מדובר במי שהגיע באופן עצמאי כדי להתקדם לתפקיד הבא".
מתעניינים בקורס ניהול מוצר?
השאירו פרטים –