• דף הבית
  • קריירה ועסקים
  • נדל"ן
  • שיווק
  • בריאות ולייפסטייל
  • פנאי ותרבות
  • צרכנות
  • תיירות
תפריט
  • דף הבית
  • קריירה ועסקים
  • נדל"ן
  • שיווק
  • בריאות ולייפסטייל
  • פנאי ותרבות
  • צרכנות
  • תיירות
יום רביעי, 12 נובמבר, 2025
מ-250 אלף יורו: השקעות נדל"ן באתונה שיתנו לכם ויזת זהב
חולמים לשיר או לנגן בהרכב רוק? כך תעשו את זה אחרי גיל 30
גדל בשיכון ברמלה, נוסע ברכבת: המנכ"ל שרוצה שנפסיק לשלם ריבית גבוהה על הלוואות
"ירדתי 36 קילו בלי דיאטה ובלי מאמץ, ושומר על המשקל כבר עשר שנים"
עורך "עיניים": "טיקטוק לא תורם לילדים. יש ביקוש לתוכן מעשיר ואיכותי"
הממ"דים החדשים אחרי ה-7 באוקטובר: דלתות חסינות ירי, נעילה פנימית וחלונות עבים יותר
חברה מחיפה פיתחה "איבר" לניקוז נוזלים, מגייסת משקיעים
שמן השיזוף המנצנץ שהגיע מיוון: מראה שזוף וזוהר עם מסנן קרינה
במקום קוסמטיקאית: "ערכת הזהב" של לאורקס לטיפול ביתי
מגייס משקיעים: הסטארט-אפ הישראלי שמייצר שיפור מהיר במצב הפיננסי
רופאים מומחים או קליניקה פרטית? כך תופיעו בכל אתרי החדשות
האם המוח שלנו יכול להפוך לחד ומהיר יותר ככל שאנו מתבגרים?
יוצא ממר"ם הקים קורס תכנות אזרחי, שמכשיר מתכנתים תוך 3 חודשים
קיבלה אישור FDA: חברת ארק מהצפון פיתחה מכשיר מהפכני לניתוחי רחם
"הגעתי למשקל של 80 קילו, הצלחתי לרדת אחרי הטיפול באברהמסון"
"הגעתי למשקל של 138 קילו, הצלחתי לרדת במשקל אחרי הטיפול באברהמסון"
הכל יקר? 16 דרכים לקצץ בהוצאות ולחסוך אלפי שקלים בחודש
הכל יקר? 16 דרכים לקצץ בהוצאות ולחסוך אלפי שקלים בחודש [עמוד 4]
הכל יקר? 16 דרכים לקצץ בהוצאות ולחסוך אלפי שקלים בחודש [עמוד 2]
הכל יקר? 16 דרכים לקצץ בהוצאות ולחסוך אלפי שקלים בחודש [עמוד 3]

מה מעניין אותך?

חיפוש
ראשי » כסף ועסקים » חברות ההייטק מפנקות? לעובדים טבעונים אין אפילו חלב סויה במקרר

חברות ההייטק מפנקות? לעובדים טבעונים אין אפילו חלב סויה במקרר

23 בינואר 2022 10:52 סגור לתגובות על חברות ההייטק מפנקות? לעובדים טבעונים אין אפילו חלב סויה במקרר
חברות ההייטק מפנקות? לעובדים טבעונים אין אפילו חלב סויה במקרר

תחום ההייטק רותח, והחברות מתחרות ביניהן על כל מועמד ומועמד עם פינוקים גרנדיוזיים, אך חלקן מפספס את הנושא החם ביותר היום בקרב צעירים – איכות סביבה וטבעונות. עמותת ויגן פרנדלי, שכבר עשתה מהפכה בעולם ההסעדה, החלה להעניק תו המסמן חברות שמתחייבות לשמור על הסביבה ולהתחשב באורח החיים הטבעוני של עובדיהן. מיקרוסופט ו-HP כבר בפנים

אם אתם חיים בישראל, סביר להניח שגם אתם לא יכולתם להתעלם מהתנופה המטאורית של תעשיית ההייטק בשנה החולפת. עשרות כתבות על חברות שהפכו ליוניקורנים (חברות ששוות מעל מיליארד דולר), סדרת מערכונים בארץ נהדרת ושלטי חוצות באיילון המפתים מועמדים להצטרף להצלחה.

לצופה מהצד ברור כי ה"הייטקס", אותם הייטקיסטים ברי מזל, חיים בגן עדן עלי אדמות עם צי של טסלות, מנות שף ו-24 טעמי גלידה וכל אחד יכול לבחור מה שהוא רוצה לפי טעמו. אבל מסתבר שאם אתם צמחוניים או טבעוניים – לא תוכלו להנות מכל השפע שיש לגן העדן להציע.

כך למשל, קרן (שם בדוי) שהתחילה לעבוד בחברת Outbrain לפני מספר חודשים. "ביום הראשון בעבודה קיבלתי מתנת הצטרפות. כשפתחתי אותה גיליתי שמדובר במארז שמכיל נשנושים שאינם טבעוניים. שקלתי האם לפנות להנהלה ולהעיר את תשומת לבם, אבל זה הרגיש לי לא נעים לבוא בתלונות כבר ביום הראשון לעבודה", היא אומרת.

ניב, עובד ותיק בחברת הייטק גדולה, מספר כי הבעיה שלו היתה באירועים מיוחדים. "מוציאים את כל החברה ליום כיף, והכל מאוד מפנק ומגניב, אבל אז מגיעה ארוחת הצהריים ויש על האש. בין כל המנות הבשריות יש אולי אופציה אחת שמיועדת לטבעונים, והיא לא מפנקת ולא טעימה. זה מבאס כי זה מרגיש כאילו מתעלמים ממך או שבכלל לא לקחו אותך בחשבון מלכתחילה", הוא אומר.

כשאירועי חברה מותאמים רק לאוכלי בשר

הסיפורים של קרן וניב הם רק שניים מבין עשרות סיפורי עובדים שמגיעים לעמותת ויגן פרנדלי. מסקר שערכה העמותה, בו השתתפו כ-300 עובדים טבעוניים, עולה כי הטבעוניים נמצאים בתחתית סדר העדיפויות בחברות רבות.

הנקודות בהן עובדים הרגישו שלא מתחשבים בהן הן רבות: חלקם הזכירו את השי לחג (שיכול להכיל דבש דבורים או סופגניות עם מילוי חלבי), חלקם התקומם על כך שבאירועים אין סושי צמחוני, רבים התלוננו על האפשרויות הדלות לטבעוניים בארוחת הצהריים, באירועי Happy Hour או אירועים מיוחדים, וכן על הפרסים שמחלקים בתחרויות חברה שמתאימים לרוב לאוכלי בשר בלבד.

"חצי מיליון טבעונים בישראל"

עד לפני שנתיים, פעלו בוויגן פרנדלי להנגשת אורח החיים הטבעוני באמצעות סימון מסעדות ובתי עסק שמספקים היצע לסועדים הטבעונים. בעקבות עבודת השטח שעשתה העמותה זינק מספר המסעדות הידידותיות לטבעונים מעשרות בודדות לכ-1,500 מסעדות בישראל.

מאז, הבינו בעמותה כי אותה מהפכה שקרתה בתחום ההסעדה נדרשת גם במקומות עבודה. הפניות שהגיעו הובילו ליצירת תו מעסיק, אותו מקבלות חברות שמתחייבות להתחשב באורח החיים הטבעוני של עובדיהן. עד כה קיבלו את התו מספר חברות, בהן HP, מיקרוסופט וסיילספורס, אבל יש חברות רבות שטרם הפנימו את החשיבות שעובדים מעניקים לנושא זה בימינו.

8200: הכי הרבה טבעונים

"כיום, חצי מיליון ישראליים מגדירים את עצמם טבעוניים, שהם 6% מהאוכלוסייה. 8% מגדירים את עצמם כצמחוניים ואחוז גבוה יותר מגדירים את עצמם 'מפחיתנים', כלומר אנשים שמפחיתים את צריכת הבשר, החלב והביצים באופן משמעותי. ביחד מדובר ב-3 מיליון אנשים", מסבירה שיר לב, מנהלת תחום תו מעסיק בעמותת ויגן פרנדלי.

"בחברות הייטק המספרים הללו עוד יותר גבוהים. לפי הבדיקה שלנו, הכי הרבה טבעונים מגיעים מיחידה 8200, שממנה יוצאים המועמדים האידיאליים שחברות ההייטק מחפשות לגייס. ולמרות המספרים האלה שעולים מדי שנה – יש הרבה חברות שלא מתייחסות לצרכים של עובדים טבעוניים", היא אומרת.

"זה נשמע מוזר, אבל יש חברות הייטק גדולות שהמטבחים שלהן עמוסים בכל טוב, אבל העובדים הטבעונים נדרשים להביא לעצמם חלב סויה מהבית. וזה לא רק האוכל – לעובדים רבים מאוד חשוב שהחברה שלהם לא תשמש בכלים חד פעמיים ויראו אכפתיות לאיכות הסביבה".

"יש גל התעוררות"

לדברי לב, אם בעבר טבעונים נטו להבליג על האפליה הזו ונמנעו מפנייה למעסיק בנושא, היום זה כבר לא כך, ויותר טבעונים מציפים את הבעיה על פני השטח.

"לפני שנתיים הנושא של ההתחממות הגלובלית התפוצץ בעקבות המסע של גרטה ת'ורנברג, ואז התחלנו לקבל הרבה פניות בנושא הזה. אנשים לא פנו אלינו רק בנושא הטבעוני, אלא ביקשו שנפנה לחברות בהם הם עובדים ונוודא שהן ידידותיות לסביבה. לאחרונה היה עוד גל של התעוררות, בעקבות ועידת האקלים שהתקיימה בגלזגו, וגם הוצפנו בפניות", מסבירה לב.

"ההתעוררות הזו מגיעה בעיקר מהעובדים, אבל יש גם חברות שפונות אלינו ומבקשות שנסמן אותן. למשל, מיקרוסופט היא החברה הראשונה שפנתה אלינו וביקשה שנסמן אותה, וזה בגלל שבחברה רואים את המגמה הזו בקרב העובדים ורוצים לשדר את זה לסביבה וגם להיות מובילת דרך הנושא הזה".

מדובר בעיקר בעובדים צעירים שהנושא בוער בהם?

"זה חוצה גילאים. יש הרבה צעירים, אבל יש גם אנשים בני 50-60 שיושבים בקבוצות ירוקות, אותן קבוצות שמקדמות קיימות או האקולוגיה בתוך החברות".

מייעוץ קולינרי ועד לרשימת ספקים

כדי שחברה תסומן בתו המעסיק של ויגן פרנדלי, עליה לעמוד במספר קריטריונים. החברה צריכה להצהיר כי אינה פוגעת בבעלי חיים או בסביבה. בנוסף, החברה מתחייבת לדאוג להיצע מספק במטבחוני החברה, בחדר האוכל, באירועים מיוחדים ובמתנות שהיא מעניקה לעובדיה. פרמטר נוסף הוא לוודא שלעובד כיסא שאינו מעור עליו יוכל לשבת.

"אנחנו עוברים עם החברות תהליך. בהתחלה יש את הסיור הראשוני במשרדים שלהן. אנחנו בודקים את המקררים במטבחונים ויושבים לשיחה עם מנהל חדר האוכל. לפעמים יש צורך בייעוץ קולינרי אז משדכים להם ייעוץ מתאים. בהמשך, אם יש צורך, מספקים להם רשימת ספקים ומעודדים אותם באמצעות הנחות", מסבירה לב.

"כעבור שנה אנחנו מגיעים שוב ובודקים מה קורה איתם. אנחנו גם מציעים לעשות סקר פנים ארגוני כדי לוודא את שביעות הרצון מהשינוי. מעסיק שעובד איתנו מקבל גם הטבות ופרסומים והסכום שהוא משלם על התו מוכר גם כתרומה לצרכי מס.

"כשאנחנו חוזרים לחברות לאחר שנה – אנחנו רואים שיש הרבה יותר עובדים טבעונים בחברה ממה שחשבנו בהתחלה, רק מעצם זה שהמקררים מסומנים כ"ויגן פרנדלי". אנחנו פוגשים עובדים ששמחים לדעת שמתחשבים בהם ובצרכים שלהם".

מתעניינים בתו המעסיק של ויגן פרנדלי?

השאירו פרטים –

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

בריאות ולייפסטייל

זכאים לתו נכה ולא מצליחים לקבל אותו? זה הפתרון

בריאות ולייפסטייל

92% הצלחה: שני רופאים ישראלים פיתחו טיפול חדשני לבעיות ברכיים וגב – ללא ניתוח

בריאות ולייפסטייל

קליניקה קטנה טיפלה בלייזר בפטרת ציפורניים – והפכה לרשת מצליחה

בריאות ולייפסטייל

היזם הישראלי שפיתח פטנט טבעי נגד התקרחות

פנאי ותרבות

הרשימה: 10 הספרים הנמכרים ביותר בכל הזמנים

בריאות ולייפסטייל

מכשיר הנומייר פלוס הגיע לישראל: מבטיח תוצאות מהטיפול הראשון

בריאות ולייפסטייל

הטיפול שהחזיר את הגוף שלי שנה אחורה – בתוך חצי שעה

פנאי ותרבות

כל הסדרות של YES ב-59 שקל לחודש, עם מנוי דיסני+ ל-3 חודשים במתנה

« פוסט קודם
פוסט הבא »
הצטרפו אלינו בפייסבוק

הכתבות הנקראות באתר
גדל בשיכון ברמלה, נוסע ברכבת: המנכ"ל שרוצה שנפסיק לשלם ריבית גבוהה על הלוואות
צרכנות

גדל בשיכון ברמלה, נוסע ברכבת: המנכ"ל שרוצה שנפסיק לשלם ריבית גבוהה על הלוואות

"ירדתי 36 קילו בלי דיאטה ובלי מאמץ, ושומר על המשקל כבר עשר שנים"
בריאות ולייפסטייל

"ירדתי 36 קילו בלי דיאטה ובלי מאמץ, ושומר על המשקל כבר עשר שנים"

עורך "עיניים": "טיקטוק לא תורם לילדים. יש ביקוש לתוכן מעשיר ואיכותי"
פנאי ותרבות

עורך "עיניים": "טיקטוק לא תורם לילדים. יש ביקוש לתוכן מעשיר ואיכותי"

הממ"דים החדשים אחרי ה-7 באוקטובר: דלתות חסינות ירי, נעילה פנימית וחלונות עבים יותר
נדל"ן

הממ"דים החדשים אחרי ה-7 באוקטובר: דלתות חסינות ירי, נעילה פנימית וחלונות עבים יותר

חברה מחיפה פיתחה "איבר" לניקוז נוזלים, מגייסת משקיעים
בריאות ולייפסטייל

חברה מחיפה פיתחה "איבר" לניקוז נוזלים, מגייסת משקיעים

שמן השיזוף המנצנץ שהגיע מיוון: מראה שזוף וזוהר עם מסנן קרינה
בריאות ולייפסטייל

שמן השיזוף המנצנץ שהגיע מיוון: מראה שזוף וזוהר עם מסנן קרינה

כתבות נוספות:

כתבות נוספות

חולמים לשיר או לנגן בהרכב רוק? כך תעשו את זה אחרי גיל 30

חברה מחיפה פיתחה "איבר" לניקוז נוזלים, מגייסת משקיעים

אחיות מוסמכות: התאומות שלמדו יחד לתואר ראשון ועשו הסבה לסיעוד

חברה מרחובות מחוללת מהפכה ברפואת העור העולמית – ומגייסת משקיעים

חברת הסטארט-אפ MyOr זכתה במקום הראשון בתחרות בריאות דיגיטלית

העובדים במרכז: כנס Well יעסוק בשיטות וכלים לשיפור סביבת העבודה בארגונים

כפל ביטוח ופוליסות מיותרות: כך תחסכו אלפי שקלים בשנה על תשלומי הביטוח

כך הפכה המרפאה מראשון לציון לשם דבר בתחום הרפואה האסתטית

טיפול פנים זוהר בבית: בדקנו את ערכת הזהב של לאורקס

פחות מסים, יותר פיזור סיכונים: המודל שסחף 1,200 משקיעים ו-4,000 דירות

סדרת משקאות אורז וסויה חדשים של חברת תומר: "Happy Soya" ו-"Happy Rice"

פיתוח ישראלי: תוכנה לאימון המוח לבני 55 ומעלה

עורך "עיניים": "טיקטוק לא תורם לילדים. יש ביקוש לתוכן מעשיר ואיכותי"

בלעדי: יונייטד ישראל תשווק קרקעות בפרדס חנה ב-134 אלף ש"ח

ספר חדש של צפריר בשן: "תכתוב תרוויח"

איך הופכים 439 אלף שקל לדירה על הים בחדרה?

פרסום כתבות לעסקים

העסקים שפיצחו את השיטה: "פרסום כתבה מייצר רק לידים איכותיים"

המספרים נחשפים: כמה עולה להיות חולה במחלה קשה?

משתמשים במכשיר סיפאפ? הכירו את הדגם הקומפקטי שאפשר לקחת לכל מקום

עו"ד רונן סטי: "הצלחנו לייצר מהפכה עולמית בתחום יישוב הסכסוכים"

הרפורמה בביטוח תאונות אישיות תחל בפברואר: אלו הסיבות למהר

תביעה: טיפול המסת שומן בירכיים לבת 31 השאיר צלקת מכוויית קור

מערכת WEB-MINE

  • עורכת ראשית: מלי סנדלר-בקר‏
  • בניית אתר: שקד משרד פרסום
  • פרסום באאוטבריין: מליס
  • פרסום בטאבולה: מליס

פרסמו אצלנו!

Web-Mine הוא מגזין תוכן שיווקי במגוון תחומים, לפרסום כתבות עבור חברות ועסקים נבחרים בישראל. לפרסום באאוטבריין או טאבולה, פנו אלינו במייל info@malis-cm.co.il

  • פרסום כתבה באתרי תוכן
  • פרסום כתבות באתרים המובילים
  • פרסום כתבה שיווקית

קטגוריות

  • דף הבית
  • קריירה ועסקים
  • נדל"ן
  • שיווק
  • בריאות ולייפסטייל
  • פנאי ותרבות
  • צרכנות
  • תיירות
תפריט
  • דף הבית
  • קריירה ועסקים
  • נדל"ן
  • שיווק
  • בריאות ולייפסטייל
  • פנאי ותרבות
  • צרכנות
  • תיירות

חדש באתר

Web-Mine En

מדיניות פרטיות |

תנאי שימוש |

הצהרת נגישות

לפרסום כתבה באתר
  • Plugins Wordpress
  • Themes Wordpress
  • Documents Wordpress
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס