חברות התקשורת הובילו את רשימת תלונות הצרכנים על שירות לקוי לשנת 2019, ומהוות 14% מסך התלונות. חברות הרהיטים נמצאות במקום השני – בעיקר על מוצרים פגומים, אי אספקה במועד ואי התאמה בין ההזמנה לבין מה שסופק בפועל
תודעת השירות של הצרכנים הישראליים הולכת ועולה, אולם תודעת השירות של החברות לא מתקדמת באותו קצב. מניתוח שערכה ההסתדרות ל-1,100 תלונות שהתקבלו בשנת 2019, חברות התקשורת מובילות בשירות לקוי לצרכנים, ומהוות 14% מהתלונות.
עיקר התלונות מתייחסות להנחות שהובטחו לצרכנים ולא קוימו, הוספת שירותים ותשלומים ללא הסכמת הצרכן, זמני המתנה ממושכים למענה טלפוני, אי הגעת טכנאים בזמן, ומכשירים מקולקלים.
מהחזרת הנעליים ועד לביטוח הקומקום
חברות הרהיטים נמצאות במקום השני ואחראיות ל-13% מהתלונות. כאן התלונות הן בעיקר על מוצרים פגומים, אי אספקה במועד, ואי התאמה בין ההזמנה לבין מה שסופק בפועל.
את המקום השלישי תופסות חברות מוצרי החשמל, שאחראיות ל-12% מהתלונות. התלונות מתייחסות בעיקר לאי אספקה במועד, פגמים במוצרים, תקלות חוזרות, ואיכות חומרים ירודה.
למעשה, כמעט אין ענף שלא כיכב בסקירה שפרסמה ההסתדרות: בענף הביגוד וההנעלה, שאחראי על כ-8% מהתלונות, מלינים הצרכנים על כך שלא מכבדים את החוק להחזרת מוצרים. בענף התיירות והנופש (כ-7% מהתלונות), מתלוננים על פערים בין ההבטחות בעניין החופשה לפני קיומה לבין ביצועה בפועל.
מול בעלי מלאכה כגון חשמלאים, אינסטלטורים ושיפוצניקים (כ-6% מהתלונות) ישנן מחלוקות על המחיר, איכות העבודה והאחריות עליה. בתחום הביטוחים (כ-5% מהתלונות) התלונות הן על האותיות הקטנות בביטוח מוצרי החשמל, שהופכות אותו ללא כדאי.
תלונות על שיווק אגרסיבי בטלפון
תחום נוסף שנמצא בכותרות הוא תחום עסקאות שיווק מרחוק (כ-4% מהתלונות). החברות שזוכות לתלונות רבות הן חברות העוסקות בשיווק אגרסיבי של מוצרים שונים דרך הטלפון. חברות אלו מנצלות לרעה את כוחן מול אוכלוסיות חלשות, ובהן קשישים, ובחודש אוגוסט 2016 חוקק חוק שמאפשר לאוכלוסיות של מוגבלים, עולים חדשים ומבוגרים לבטל עסקאות אלו תוך 4 חודשים.