עלייה של 55% בתיירות הנכנסת לישראל בתוך שלוש שנים, הובילה להכנסות שיא של 22.5 מיליארד שקל מהענף בשנת 2019 לבדה וליצירת עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים
בשנת 2019 הגיעו לישראל למעלה מ-4.5 מיליון תיירים – עלייה של יותר מ-10% לעומת השנה שקדמה לה, ועלייה של 55% תוך 3 שנים בלבד – כך עולה מנתונים שהציג שר התיירות יריב לוין בישיבת הממשלה לסיכום שנת 2019.
"לקח לנו 30 שנה להגיע לתייר המיליון. עוד 16 שנה לתייר ה-2 מיליון. ב-2016 הצלחנו להגיע לתייר ה-3 מיליון ובשנה החולפת כבר חצינו את קו ה-4.5 מיליון תיירים", ציין השר לוין.
הגידול בתיירות הנכנסת הפך אותה למנוע צמיחה במשק, עם הכנסות של יותר מ-22.5 מיליארד שקל בשנה החולפת. הגידול בתיירות הגדיל בהתאמה את הביקוש לכח אדם בענף, ו-13.6 אלף מקומות עבודה חדשים נוספו לו ב-2019. בסך הכל בענף התיירות בישראל מועסקים למעלה מ-150 אלף איש.
מצליינות לנופש
ההצלחה בענף מגיעה בעקבות מהפכה במדיניות השיווק שבוצעה בשנים האחרונות, אשר כוללת, בין היתר, מעבר ממיקוד בתיירות צליינית לתיירות של חופש ונופש ולשיווק "חבילה משולבת" שכוללת נופש בתל אביב ובירושלים.
בנוסף, משרד התיירות החל לפנות במאמצי שיווק לקהלים חדשים: סין, הודו, רומניה ואף לקהל היספני דתי. בקרב קהלים אלו ישנו גידול של עשרות אחוזים בכניסות לישראל לעומת השנים הקודמות.
השקעה בתשתיות
אחד הגורמים שתמכו בגידול בתיירות הנכנסת הוא השקעה גדולה בתשתיות התיירות. כך, שינוי תמריצים לחברות התעופה הוביל לגידול משמעותי בהיצע הטיסות לישראל וממנה, דבר שהביא שהביא לפתיחת 17 יעדים חדשים לאילת (45-50 טיסות בשבוע במקום 4 טיסות שבועיות בלבד), ו-23 יעדים חדשים לנתב"ג (58 טיסות בשבוע).
אחד הפרויקטים הגדולים שנמצאים כעת על הפרק הוא הקמת רכבל בירושלים, שצפוי להקל על בעיית הנגישות התחבורתית לעיר העתיקה ויאפשר הגעה קלה ובטוחה אליה, ללא פקקים, וללא זיהום אוויר.