טאבולה ואאוטבריין מובילות בישראל את השיטה לפרסום באמצעות כתבות תוכן בכל האתרים המובילים והמוכרים, ומתברר שהיא מצליחה לייצר לעסקים פניות איכותיות יותר מכל שיטה אחרת
לחלק גדול מהכתבות שכולנו קוראים באתרי תוכן, אנו מגיעים דרך "כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך" – האזור שמופיע מתחת לכל כתבה כמעט בכל אתר תוכן בארץ ובעולם.
מה שרוב הגולשים לא יודעים הוא שמדובר בפלטפורמת פרסום לכל דבר, ממש כמו מודעות גוגל או פייסבוק, ושרוב הכתבות המופיעות בה מקודמות בתשלום כשיטת פרסום באינטרנט. בישראל, הפלטפורמות הנפוצות לפרסום כתבות ושיווק באמצעות תוכן הן אאוטבריין וטאבולה, כאשר טאבולה בולטת יותר באתרי התוכן הגדולים כמו "Ynet", "וואלה!", "גלובס", "ישראל היום" ועוד.
פרסום בטאבולה: נראה כמו כתבה רגילה
כמחצית מהכתבות המתפרסמות בטאבולה או באאוטבריין הן למעשה תוכן שיווקי מטעם המפרסם, שהמטרה שלו היא לחשוף את הגולש למוצר או לשירות מסוים, ולייצר מספיק עניין כדי שהוא גם ייצור קשר ויסגור עסקה. האם זה עובד? לדברי מלי סנדלר בקר, עורכת ראשית ומנהלת הקמפיינים בסוכנות התוכן מליס דיגיטל, התשובה היא בהחלט כן.
"פרסום כזה לא נראה כמו עוד פרסומת או באנר, אלא ממש כמו קישור לכתבה רגילה באתר שהגולש נמצא בו באותו רגע", היא מסבירה. "כתבה כזו מצליחה להעביר את המסר השיווקי במשך כמה דקות ברצף – הרבה יותר מכל פרסום אחר באינטרנט.
"כדי שפרסום כתבה באתרי תוכן יהיה אפקטיבי, חשוב שהכתבה לא תהיה שיווקית מדי אלא כתובה מנקודת מבט אובייקטיבית, ותייצר מספיק ערך ועניין עבור הקוראים. סתם כתבה שיווקית לא תעבוד, ובאאוטבריין – רוב הסיכויים שגם לא תאושר לפרסום".
שיווק באמצעות תוכן – איך זה עובד?
"השלב הראשון בתהליך הוא יצירת כתבה טובה שפונה לקהל היעד המתאים. לאחר שהכתבה מוכנה, היא עולה לאתר של המפרסם או לאתר תוכן, ואז למעשה אפשר להתחיל בקמפיין. מהרגע שהפרסום מתחיל, קישור לכתבה מתחיל להופיע באתרי תוכן גדולים כמו ynet או mako, וגולש שלוחץ על הקישור – נכנס לאתר כדי לקרוא את הכתבה. אם הנושא מעניין אותו, הוא גם יכול להשאיר פרטים בטופס יצירת קשר".
כמה עולה פרסום בטאבולה או באאוטבריין?
"זה מאוד תלוי במוצר או בשירות, בביקוש ובגודל של קהל היעד. לפני שמתחילים לקדם תוכן באאוטבריין או לפרסם בטאבולה, צריך לקחת בחשבון את תקציב הפרסום שרוצים להשקיע, בנוסף לעלות חד פעמית של כתיבת הכתבה. בסך הכל מדובר בסדר גודל של כמה אלפי שקלים לקמפיין קצר יחסית, שמניבים אלפי כניסות לכתבה בהנחה שהעלות לקליק נעה בין שקל אחד ל-3 שקלים לקליק.
איך זה שונה מפרסום בפייסבוק?
"העלות יכולה להיות דומה, אבל ההבדל בין שני סוגי הפרסום הוא עצום. מפרסם בפייסבוק מנסה לייצר תוצאה מיידית – בדרך כלל מנסים להעביר את הגולש לאתר אינטרנט או לדף נחיתה לצורך השארת פרטים. בטאבולה ואאוטבריין זה עובד אחרת. מובילים את הגולש לכתבה שמספקת לו המון מידע, וגורמת לו להבין הרבה יותר טוב את המוצר או השירות שמציעים לו".
בפועל, זה מוביל לפניות איכותיות יותר?
"פרסום כתבה בטאבולה או פרסום באאוטבריין נחשב לאפקטיבי מאוד, כי הוא מייצר פניות רציניות מלקוחות רציניים. אין לידים באיכות ירודה, ומגיעים המון כאלה בפרסום בפייסבוק, למשל. מכתבה שיווקית מתקבלים רק לידים איכותיים.
אלה גולשים שקראו את הכתבה במשך 3 דקות בממוצע, כבר יודעים ומבינים היטב במה מדובר – לכן הם נמצאים ברמת מוכנות הרבה יותר גבוהה לסגירת עסקה. יש תחומים שלמים שבהם פרסום כתבה כזו היא האפשרות המועדפת, כמו במקרה של יצירת לידים לנדל"ן או השקעות, כשנדרש הסבר מפורט יותר על המוצר".
הפניות מפייסבוק התבררו כבזבוז זמן וכסף
"אחד הלקוחות שלנו פרסם בפייסבוק במשך חודשים ארוכים, קיבל המון לידים – אבל מצא את עצמו מדבר כל היום בטלפון עם אנשים שרובם רק רצו לקבל ממנו עוד פרטים, ולא הצליח לסגור עסקה עם אף אחד", היא מספרת.
"כשהתחלנו לפרסם כתבה בטאבולה, הגיעו לידים מאוד איכותיים ועסקאות התחילו להיסגר פתאום. בגלל שהם כבר קראו את הכתבה, האנשים שפנו למפרסם ידעו לקראת מה הם הולכים, זה מה שעשה את כל ההבדל".
מתעניינים בפרסום כתבה באתרי התוכן המובילים?
השאירו פרטים –