אחד המקצועות המבוקשים ביותר היום הוא הוראה מתקנת – מעין שיעור פרטי שמלמד ילדים איך ללמוד נכון יותר. המקצוע מאפשר הכנסה גבוהה מהבית, בשעות גמישות ולכן מושך נשים רבות המעוניינות בשינוי קריירה או כהכנסה נוספת בשעות אחר הצהריים. כך תוכלי להיכנס לתחום בקורס ייחודי בזום
אריאלה, בת 37 מאזור המרכז, עובדת כסייעת בבית ספר כבר שנים ארוכות. היא תמיד נהנתה מעבודה עם ילדים אך הרגישה כי היא יכולה לתת להם יותר ורצתה ללמוד מקצוע שירחיב את הידע שלה.
אריאלה החלה בלימודים להוראה מתקנת והתחילה לעבוד בתחום בשעות אחר הצהריים, כך הגדילה באופן משמעותי את ההכנסה החודשית שלה, בלי לוותר על הגמישות בשעות העבודה.
"היום אני עובדת אחר הצהריים מהבית בהוראה מתקנת גם בקבוצות שמגיעות אליי מפה לאוזן וגם אחד על אחד", היא מספרת. "לא ויתרתי על העבודה שלי כסייעת שאני אוהבת בסך הכל, אבל הלימודים איפשרו לי להרחיב את האופקים ולעשות גם את עבודתי כסייעת הרבה יותר טוב. זה שדרג אותי מאוד, וגם הסביבה רואה את זה. קיבלתי יותר תחומי אחריות בבית הספר וכולם מרוצים".
"גמישות בשעות שמושכת אמהות לתחום"
רויטל גונן, מרצה להוראה מתקנת מהמרכז להכשרה חינוכית, מסבירה כי הקורס מתאים לקהל מאוד מגוון שמרביתו נשים, שמחוברות לעולם הילדים והנוער – כמו מורות, סייעות, מטפלות ועוד. לדבריה, "היום נשים רבות מרגישות כי יש להן יכולת להגדיל את הכישורים ובמקביל לתרום יותר להכנסה של הבית. הן עובדות בבוקר בבתי ספר או בגנים ואחר הצוהריים מסייעות לילדים הזקוקים להוראה מתקנת ומרוויחות סכומים יפים".
"הגמישות בשעות מושכת המון אמהות לתחום הזה", אומרת גונן, אשר הכשירה נשות חינוך רבות בשיטת למידה מאמנת. "לצערנו לא כל עבודה מאפשרת לשלב את המחויבות לבית, אבל הוראה מתקנת עושה את זה היטב. יש גם המון סטודנטיות שמגיעות לקורס ומצליחות לשלב את זה היטב עם הלימודים, להגדיל את ההכנסות ולרכוש מקצוע שישמש אותן לשנים ארוכות".
לדברי גונן, "תקופת הקורונה הביאה לצמיחה משמעותית של התחום, שכן הילדים נזקקו יותר לעזרה בלימודים והכוונה מקצועית. במקביל, הרבה נשים מצאו את עצמן ללא פרנסה, בחל"ת או שפוטרו".
כל השיעורים מוקלטים
הקורס הוראה מתקנת בשיטת למידה מאמנת אינו דורש ידע מוקדם או תעודת הוראה. "אנחנו מספקים את כל הכלים כדי להצליח לעבוד בתחום מיד עם סיום הלימודים. זוהי שיטה הדרגתית שעושה שילוב בין אסטרטגיות למידה של שפה ובין מתן כלים לאימון", אומרת גונן, ומדגישה כי הקורס מכסה את כל הידע שצריך ללמוד מההתחלה ועד הסוף. בסיום, ניתן לקבל תלמידים להכנה לכיתה א' או ילדים המתקשים בכתיבה ללא שגיאות, למשל.
יתרון נוסף של הקורס בשיטת למידה מאמנת הוא שמדובר בקורס מקוון לחלוטין שמועבר בזום וניתן להאזנה מתי שרוצים לשיעורים שמוקלטים. "השיטה הזו נמצאה סופר פרקטית לקהל שמגיע ללמוד אצלנו", היא מוסיפה. "הן יודעות שתמיד הן יכולות להאזין לשיעורים, ללמוד בקצב שמתאים להן ולתרגל את החומר. האפשרות ללמוד בזום היתה מבורכת עבורנו והתלמידים מקבלים את כל הכלים בלי לוותר על כלום באמצעים דיגיטליים ובלי להגיע ללימודים פיזית".
מתמקדים בשיטה אחת – ובשיווק
צוות המרצות של המרכז להוראה חינוכית כולל נשים שעוסקות שנים רבות במקצוע באקדמיה וגם בשטח. הן מלמדות אסטרטגיות המתאימות לכלל גיל, מהגן ועד חטיבת הביניים, כך שההכשרה רחבה ומאפשרת לצאת לעבודה עם מגוון רחב של תלמידים. הקורס, כולל שיעורים בני 3 שעות כל אחד (או 4 שעות אקדמיות) שמועברים כאמור דרך הזום, ובסיומו יש פרקטיקום שבו הסטודנטיות צריכות ללוות תלמיד כחלק מהקורס.
אך במרכז החליטו להרחיב את היריעה ולתת גם כלים שיווקיים ללומדות את הקורס. "המטרה היא לאפשר להתחיל לעבוד כמה שיותר מהר ולכן אנחנו מלמדות גם איך לדבר עם ההורים, לשווק את עצמך ולמתג את העסק כך שיתחיל למשוך קהל ולשגשג. אנחנו מאוד מאמינות בליווי אישי ומקפידות על קבוצות דיונים פתוחות ופעילות שדרכן אפשר להמשיך לגדול וללמוד וגם לשתף מהעבודה בשטח ולהפנות תלמידים פוטנציאליים".
גונן מדגישה כי הקורס פותח לאחר שנים של ניסיון מקורסים אחרים שבהם הרגישה שיש יותר מדי פיזור בשיטות הנלמדות ואין בכלל התייחסות לפן השיווקי. "הקורס שלנו ייחודי כי הוא מתמקד בשיטה אחת ומאפשר לנו להיות מעולים בה מבלי להתפזר לשיטות אחרות שלא תמיד אפקטיביות באותה מידה. זה נותן אופק ברור ללומדים וזה הרבה יותר פרקטי.
"יש אפילו אמהות שמגיעות ללמוד אצלנו כדי לעזור לילדים הפרטיים שלהן – ומגלות עולם מקצועי חדש. אנחנו מאפשרות לכל מי שחולמת על קריירה חדשה ומבוקשת להגשים אותה בקורס ממוקד, איכותי ופרקטי מאוד", היא מסכמת.