אסטרטגיית שיווק היא מילה גדולה שמורכבת מהמון פעולות שצריכים לבצע על מנת לקדם את המותג, בין אם מדובר בקידום ממומן, אורגני (SEO), עיצוב האתר ועוד. אחד הדברים החשובים ביותר לאסטרטגיית השיווק הוא התוכן – והקידום שלו
אור פיאלקוב
למה תוכן הוא כל כך חשוב לקידום העסק שלכם? בעולם של היום, לבלוט ולהיות רמה אחת מעל כל היתר היא משימה לא פשוטה. יש בחוץ המון מתחרים שחלקם עושים עבודה מעולה וחלקם, גם אם רק נוכחים, עדיין יוצרים מצב של הצפה וקושי להתבלט.
אחת הדרכים הכי טובות להתגבר על כל הרעש הוא לייצר תוכן שיספק לקוראים ערך אמיתי ויגרום להם לחזור אליכם כדי ללמוד ולהבין דברים חדשים שהם לא מוצאים באף מקום אחר. מעבר לעובדה שתוכן ימצב אתכם במקום בולט, יש סיבות נוספות לכך שחשוב לקדם כתבות תוכן כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם.
1. תוכן איכותי יחזיר קוראים אל האתר שלכם
ברגע שהקורא מקבל ערך ממאמר או טור דעה שכתבתם, הוא ככל הנראה ירצה לחזור לבקר אתכם כדי לשמוע מה עוד יש לכם להגיד. משמעות הדבר היא טראפיק נוסף לאתר.
2. תוכן טוב יקדם אתכם בדירוג בגוגל
מנוע החיפוש של גוגל מבצע סריקות של התוכן שנמצא בכל אתר על מנת לקבוע אילו משתמשים רלוונטיים לאתר הספציפי. תוכן איכותי, ברור ובעל ערך- יגרום לתנועה רבה יותר לאתר שלכם מכיוון שגוגל מבינה מה מטרת העסק שלכם. לכן, אחת הדרכים הטובות ביותר בהן תוכלו לייצר תנועה אורגנית לאתר שלכם היא באמצעות תוכן נהדר
3. תוכן איכותי בונה אמון עם המשתמשים
תוכן הוא כלי מעולה לבניית אמון ביניכם לבין המשתמשים שלכם. הם קוראים את התוכן שלכם וכך מקבלים הבנה לגבי העסק, הערכים של החברה, המותג. תוכן עוזר לכם לבסס מוניטין חיובי של המותג לפני שהמשתמשים ביצעו את הרכישה הראשונה שלהם. בנוסף, כאשר הלקוחות שלכם יראו שאתם מפרסמים תוכן בעקביות על פני פלטפורמות שונות, הם יחשיבו אתכם כמקצועיים ומובילי דעה בתחומכם.
אסטרטגיות שונות לקידום תוכן: Pull Vs. Push
אסטרטגיית PULL מתבססת על ההבנה שאנחנו רוצים למשוך אלינו גולשים שמעוניינים לצרוך את התוכן שאנחנו מספקים. כלומר, אנחנו מתמקדים בגולשים אקטיביים שמחפשים את התכנים במנועי החיפוש ותפקידנו הוא להופיע שם.
אסטרטגיית PUSH מתבססת על ההבנה שיש לקוחות פוטנציאליים שאינם יודעים על קיומנו, ואנחנו צריכים "לדחוף" להם את התכנים הרלוונטיים על מנת שיבינו מי אנחנו ומה הערך שאנחנו מספקים להם. אסטרטגיה זו תבוא לידי ביטוי בעיקר בקידום ממומן בפלטפורמות כמו פייסבוק או טאבולה / אאוטבריין.
אילו סוגי תוכן שימושיים ליצירת לקוחות חדשים ושימורם?
- עדכונים חדשים ופיצ'רים מעניינים – תנו לקוראים שלכם להבין שאצלכם הם יקבלו את הערך המוסף הגדול ביותר, מהסיבה הפשוטה שאתם תמיד הכי מעודכנים ויודעים על כל חידוש. למשל, סוכנות דיגיטל שתפרסם את פיצ'רים חדשים במערכת הפרסום של פייסבוק לאורך זמן, תיחשב כמקצועית ובעלת ערך לקוראים שלה.
- מדריכים שימושיים – הרבה פעמים הקוראים מחפשים מקום שידריך אותם וינחה אותם. תהיו המקום הזה. כתבו מדריכים בשפה פשוטה וברורה שתפשט לקוראים שלכם את השימוש במוצר / פלטפורמה / שירות.
- סיפורי הצלחה – אנשים אוהבים לקרוא סיפורי הצלחה ולשאוב מהם השראה. הרבה פעמים הקוראים ינסו זאת בעצמם, ואולי גם יחוו הצלחה תודות למאמר שקראו אצלכם. לאחר מכן, הם ככל הנראה יחזרו בשביל לקבל טיפים נוספים.
- וובינרים – וובינר מאפשר לקהל שלכם להכיר אתכם מקרוב. צרו וובינר בו אתם מסבירים על נושא שנוי במחלוקת, תארחו מישהו מהתעשייה שיחווה את דעתו או הדגימו כיצד אתם מבצעים תהליך מסובך שהרבה מחפשים לו תשובה.
דרכים שונות לקידום תוכן
אוקי, הבנתם את הצורך בכתיבת תוכן איכותי. אבל איך מקדמים אותו? איך גורמים למשתמשים שלכם להיכנס לאתר ובאמת לקרוא את מה שאתם כותבים?
כפי שכבר הצגנו, ניתן לעשות זאת בצורה אורגנית ולפנות לקהל שבאמת מחפש תוכן מהסוג שאתם מחפשים (אסטרטגיית PULL), אבל, אתם יכולים גם לפנות לקוראים פוטנציאליים שעוד לא מכירים אתכם באמצעות קידום ממומן ולגרום להם להכיר אתכם (אסטרטגיית PULL).
1. פרסום בטאבולה ואאוטבריין – טאבולה ואאוטבריין הן אפיק נהדר לקידום תוכן, משום שזוהי ההתמחות שלהן. אם תבחרו לקדם את התוכן שלכם בפלטפורמות הללו, התוכן שלכם יפורסם למשל באתרי חדשות וכך תוכלו לזכות בחשיפה לקוראים פוטנציאליים שלא היו מגיעים אליכם בדרך אחרת.
2. פרסום בפייסבוק – במידה וקהל היעד שלכם הוא הצרכן (B2C), ואתם רוצים לגשת אליו באופן אישי, הפלטפורמה הטובה ביותר לקידום התוכן שלכם היא פייסבוק.
3. פרסום ביוטיוב – אם התוכן שלכם מועבר באמצעות סרטונים, יוטיוב הוא המקום הטוב ביותר שתוכלו לקדם אותם.
4. פרסום בלינקדאין – במידה וקהל היעד שאתם מחפשים הוא עסקים שיצרכו את השירות שאתם נותנים (B2B), לינקדאין היא פלטפורמה נהדרת לפרסום. תוכלו לקדם את התוכן שלכם ולפנות לקהל היעד שאתם מחפשים.
5. פרסום ברשתות החברתיות – אמנם לא מדובר בקידום ממומן, אבל לעיתים פרסום התוכן בדפים העסקיים שלכם בפלטפורמות השונות יכול להוביל לחשיפה גבוהה ומעורבות מצד הגולשים.
כפי שאתם מבינים, כתיבת תוכן וקידומו יכולים לחולל פלאים ולהשפיע על המותג שלכם בכל מיני היבטים. תוכן טוב מגדיל את הטראפיק לאתר, יוצר מעורבות של הגולשים עם האתר שלכם, בונה אמון ביניכם לבין הלקוחות וכן ממצב אתכם כמובילי דעה בתחומכם.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברת אחסון אתרים שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.