משבר הקורונה טרף את הקלפים בשוק העבודה, ותופעת הנוודות הדיגיטלית היא כבר לא נחלתם של פרילאנסרים רווקים וצעירים. סקר חדש מצא כי 70% הם הורים, המשלבים בין עבודה לטיולים. כמה הם מרוויחים בחודש, כמה הוצאות הם סופגים ומתי הם מתכוונים לחזור הביתה? (רמז: לא בקרוב)
משבר הקורונה יצר שינוי בסגנון העבודה וה"נוודות הדיגיטלית", שהייתה חלום רחוק עבור רוב העובדים, הפכה לברת השגה עבור רבים.
חברת ההייטק Fiverr, שאפשרה לעובדים לעבוד מכל מקום עוד בטרם פרוץ המגפה, מציגה תובנות מסקר חדש שערכה בשיתוף עם מותג הטיולים Lonely Planet. המסקנות: מי שהבין את הפוטנציאל של שילוב עבודה וטיולים, לא ממהר לחזור אחורה.
המחקר התמקד בסוג חדש של עובדים שעובד מכל מקום כחלק מטרנד ה-"Anywhere Worker". בסקר השתתפו 1,400 נשאלים, אזרחי 67 מדינות שונות, שעובדים מרחוק במהלך השנה משני יעדים ומעלה, בארצם או בחו"ל. קרוב למחצית (45%) מהעובדים מכל מקום נשואים ו-70% מהם הם הורים. מנסיונם אפשר ללמוד על סגנון החיים החדש, שמשלב בין עבודה לטיולים.
מהסקר עולה כי 54% מהנשאלים מגדירים את עצמם כ"עובדים מרחוק", שמטיילים מבלי להיות מוגבלים לעבודה מהמשרד; מעל ל-60% מהם עובדים במשרה מלאה, אך בכל זאת מטיילים ועובדים ממקומות שונים; כ-25% מגדירים עצמם כ-Slomads – שעובדים מרחוק ומטיילים, אך משתקעים בכל פעם לתקופות ארוכות; 84% מה"עובדים מכל מקום" מצאו תפקיד שמאפשר להם לטייל תוך כדי עבודה ו-98% מהם מתכננים להמשיך לעבוד מרחוק ולטייל לפחות עוד חצי שנה.
גם ההוצאות עלו
ומה לגבי השכר? בעוד שנוודים דיגיטליים היו באופן מסורתי פרילנסרים, יותר ממחצית מה"עובדים מכל מקום" (61%), הם שכירים במשרה מלאה. רוב הנשאלים דיווחו על משכורת נוחה, כאשר מעל ל-50% מהמשיבים בארה"ב מרוויחים כ-2,000 דולר בחודש.
90% מהנשאלים דיווחו על כך שההכנסות שלהם נותרו כפי שהיו או עלו מאז שהפכו לעובדים מכל מקום. במקביל, הם דיווחו על השלכות פיננסיות של אורח החיים, כמו למשל הוצאות על טיסות, מיסים ועלויות ויזה. בארה"ב, כ-28% אמרו כי הם מוציאים על כך בין 500 ל-1,000 דולר נוספים בחודש.
בוחרים יעד לפי עלויות ואיכות האינטרנט
מהסקר עולה כי ה"עובדים מכל מקום" עוסקים בתחומים מגוונים. השכיחים מבניהם הם תחומי ה-IT, הנדסה, שיווק דיגיטלי, ייעוץ, BI, אדריכלות ועיצוב.
השיקול המכריע ביותר בבחירת היעד הוא עלות המחייה באותו אזור (33%), ולאחריו איכות האינטרנט, ואפשרויות התעסוקה של שותפיהם למסע. פרמטרים נוספים שעלו הם התרבות המקומית ומזג האוויר. שיקול נוסף שעלה הוא מוסדות חינוך לילדים.
"מיליוני אנשים שינו את סגנון העבודה"
גלי ארנון, סמנכ"לית שיווק, Fiverr: "בשנים האחרונות, וביתר שאת בתקופת הקורונה, מיליוני אנשים שינו את סגנון העבודה והרגלי החיים שלהם לטובת עבודה מרחוק. הפלטפורמה של Fiverr מאפשרת להם את הגמישות לטייל בעולם ולעבוד אחרת. אנחנו בפתחו של העידן החדש הזה, שפתח הזדמנויות לרבים לחיות ולעבוד בצורה אחרת".
ניתיה צ'מברס, סמנכ"לית תוכן ועורכת ראשית, Lonely Planet: "אנחנו נמצאים בתקופת זמן ייחודית בה מתאפשר לנו לחיות ולעבוד ממקומות שתמיד חלמנו עליהם. "לונלי פלאנט" שמחים לאמץ את המציאות החדשה הזו, שבה הרצון האנושי שלנו לטייל ולחקור מתחבר עם הדרך בה רבים בוחרים לחיות.
"התשוקה של ה'עובדים מכל מקום' למטרה, לחיבור ולמשמעות אמיתית הוא חלק מה-DNA של לונלי פלאנט. אנחנו נרגשים להצטרף אליהם למסעותיהם עם תוכן, שירותים וחוויות ייחודיים".