הסטארט-אפ הישראלי Fuga הגדיל את מחזור המכירות שלו בכ-120% בשנה האחרונה, כאשר הוא כבר עובד עם משרדי הפרסום הגדולים בארץ. כעת הוא מתרחב לאירופה ומגייס משקיעים
בשיתוף סנתום
כל משרד פרסום, סטודיו להפקת תוכן, מעצבים או בעלי מקצוע דומים נדרשים כיום להתמודד עם מספר רב של פלטפורמות פרסום שונות.
מציאות זו מצריכה הפקת תכנים גרפיים בעשרות רזולוציות וקומפוזיציות שונות, והחלפה של אלמנטים בעשרות מודעות לפי דרישת הלקוחות, בכל קמפיין. כ-80% מהזמן של מעצבים מתבזבז על הדברים הללו, במקום להיות מתועלים לעשייה יצרנית כמו יצירתיות, פיתוח קונספטים חדשים ללקוחות וחשיבה על סוגי קמפיינים חדשים.
גם לאחר שכל החומרים הגרפיים כבר מוכנים, אם הלקוח מבקש לשנות פרט או מסר בעיצוב – ההליך לוקח שעות רבות וזמן רב של המעצבים.
הטכנולוגיה של Fuga מאפשרת לעשות את כל זה בלחיצת כפתור. הטכנולוגיה מאפשרת לכתוב למערכת מה בדיוק המעצב או המעצבת רוצים לעשות, והיא מבצעת הכול באופן אוטומטי. כבר כיום החברה כבר עובדת עם חברות מוכרות כמו מרצדס, סופרפארם, מקאן אריקסון, הום סנטר, מחסני השוק וחברות רבות נוספות.
כעת היא מגייסת משקיעים כדי להתרחב.
אז מה בדיוק עושה Fuga, ולמה היה כל כך קשה לעשות את זה?
FUGA פיתחה מערכת אוטומציה המשלבת AI ותחכום ישראלי, וחוסכת 80% מהזמן של מעצבים. בנוסף, הטכנולוגיה מונעת טעויות עיצוב ומאיצה תהליכים פי 6 בזמן הייצור.
בשנה האחרונה, החברה הגדילה את ההכנסות שלה ביותר מ- 120%, והחלה את החדירה שלה לשוק באירופה.
אביעד גבעון, מנכ"ל החברה, פיתח בעברו מערכת אוטומציה גרפית ומכר אותה בהצלחה. אביעד אדם יצירתי בעל רקורד מרשים. הוא אף זכה בכמה פרסים יוקרתיים על סרט שביים והפיק בעת שירותו בצנחנים. בנוסף, הוא כתב את ספר ההיסטוריה של יחידת הצנחנים.
אביעד מעולם לא אהב להתעסק בחלק המשעמם של העבודה היצירתית, ולכן חיפש להפוך אותה לאוטומטית. כאשר הוא זיהה את הבעיה ההולכת וגדלה בעולמות הפרסום, הבין שמישהו חייב לפתור אותה.
מעצב גרפי כיום, צריך לקחת בחשבון שהתוכן אותו הוא מעצב, יצטרך להיות מוצג בכמה גדלים שונים ובקומפוזיציות שונות. התוכן יוצג בטלוויזיה, בפיד בפייסבוק, ברילס בפייסבוק, בסטורי בפייסבוק ובאינסטגרם, בטיקטוק, במודעות צדדיות בפייסבוק ועוד לא התחלנו לדבר בכלל על גוגל. זה בנוסף ללינקדאין, טוויטר, קטלוגים, כרזות ענק, אתרי תוכן ועוד.
בעבר, היו מעצבים מודעה לעיתון או לשלטי החוצות ובזה הכל היה נגמר. היום רק מודעה אחת יכולה להגיע ל-60 גרסאות שונות! דמיינו 10 מודעות בכל קמפיין, פעם בחודש – וזה רק ללקוח אחד כמובן.
לפני שמערכת האוטומציה של FUGA הגיעה לתחום, 80% מהזמן של אותו מעצב הלך על התאמות, ולא על החלק היותר יצירתי ומהנה בעבודה. כעת, כל ההתאמות מתרחשות בלחיצת כפתור.
ויש גם מערכת בינה מלאכותית
בחודשים האחרונים חיברה Fuga מערכת AI, אשר באמצעותה המעצבים יוכלו לדבר עם התוצרים הגרפיים ואלו ישתנו בהתאם. הבקשות ייכתבו בצורה פשוטה, כגון "תוסיף לי סוס" או "תחליף את הסוס בדוגמנית בתחפושת של סופרמן", והמערכת תדע לעשות זאת.
יש לציין שבשונה ממערכות אחרות, Fuga מפרידה כל אלמנט בתמונה ולכן בלחיצת כפתור ניתן לסדר אותם מחדש, לשנות רזולוציות ואף להחליף פרטים. אפשר פשוט לכתוב ל-Fuga והתוכנה תעשה את זה בעצמה.
בעבר חברות שפרסמו קטלוגים של מוצרים, היו צריכות לעבוד במשך חודש שלם כדי לשנות בהם את הפריטים, המבצעים, ההנחות והסידור של הקטלוג. כיום, Fuga מבצעת את כל זה בלחיצת כפתור. המעצבים יכולים לעצב 5 קטלוגים שונים בכמה לחיצות על העכבר ולתת ללקוח לבחור את הקונספט הכי טוב בשבילו.
כעת, העולם של המעצבים, משרדי הפרסום וחברות הקמעונאות השתנה בזכות Fuga. הם מספיקים הרבה יותר בהרבה פחות זמן. העבודה שלהם פחות שוחקת, והם יכולים לטפל ביותר לקוחות ולחסוך כסף רב – מה שמגדיל את אחוזי הרווח של משרד פרסום או כל סטודיו שמאמץ את הטכנולוגיה.
לעוד מידע על ההשקעה בחברת FUGA >>
לא חוסכים רק בזמן
הטכנולוגיה של Fuga אינה משפיעה רק על כמות הזמן הנדרשת לכל עבודה, אלא גם על השקט הנפשי של המעצב. היא מאפשרת לאותו מעצב או מעצבת להיות יצירתיים יותר, מפוקסים יותר ולהתרכז במה שהם אוהבים: עיצוב ויצירה.
אחת המעצבות שעובדת אצל לקוח גדול של Fuga, אמרה שאם היום היו לוקחים לה את Fuga, היא הייתה מתפטרת. כל מעצב שדיברנו איתו לאחר שהחל לעבוד עם Fuga, אמר שהעבודה שלו השתנתה לחלוטין והוא לא מוכן לוותר על התוכנה. זו הסיבה שלFuga יש אחוזי עזיבה כמעט אפסיים של לקוחות.
למה ההשקעה ב-FUGA יכולה להיות מעניינת?
המודל העסקי של החברה מבוסס על תשלום למנוי חודשי לפי שימוש. כרגע החברה גדלה בקצב טוב, כאשר בשנה האחרונה היא גדלה ביותר מ-120% בהכנסות, וצפויה לשחזר את ההישג בקרוב.
לאחר החדירה לשוק הישראלי, החברה החלה להחתים לקוחות ראשונים באירופה ומכוונת בהמשך הדרך גם לארה"ב. לחברה יש צוות מנוסה עם טרק-רקורד מרשים ואין מתחרים שנראים באופק, מפני שהטכנולוגיה של Fuga בנויה על מודל של "No code" המאפשר לכל מעצב שלא יודע לתכנת, לבחור לעצמו את האוטומציות שהוא רוצה. גם אם חברה גדולה אחרת תנסה להעתיק את זה עכשיו, יידרש לה זמן רב והיא תצטרך לשנות את כל ה-DNA של החברה על מנת לעשות זאת.
ישנם חברות סטארט אפ נוספות אחרות בעולם העיצוב המהוות השראה ל-Fuga. לדוגמא, חברת CANVA – היא אחת הדוגמאות הטובות ביותר לתקדים, שיכול להראות כמה שווה ההשקעה בחברה המביאה פתרונות לעולם העיצוב. בשנת 2020, חברת Canva הייתה מוערכת בשווי של כ-6 מיליארד דולר, כיום שווי החברה עומד על לא פחות מ-55 מיליארד דולר – מה שהפך את המשקיעים הראשוניים בחברה למאוד מרוצים.
הסיבה העיקרית להתעצמות של Canva, היא שהחברה הצליחה לפתור בעיה קשה מאוד בעולם העיצוב, והוכיחה שלחברות חדשניות בתחום הזה יש פוטנציאל עצום.
מתעניינים בהשקעה בחברת Fuga?
למידע נוסף על ההשקעה וקביעת שיחה עם המנכ"ל, השאירו פרטים –
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
הכל יקר? 16 דרכים לקצץ בהוצאות ולחסוך אלפי שקלים בחודש
בחרנו את 10 הסדרות הטובות ביותר בכל הזמנים
קליניקה קטנה טיפלה בלייזר בפטרת ציפורניים – והפכה לרשת מצליחה
מלון סיקס סנסס שחרות נבחר לאחד מ-100 המלונות הטובים בעולם
הרשימה: 10 הספרים הנמכרים ביותר בכל הזמנים
מטייסת המל"טים אל עולם הרחפנים: דידי הורן פיתח מערכות ניטור לענקיות הגז והנפט בעולם
האם יש טיפול טבעי ויעיל לפצעי אקנה?
45 הרגלים קטנים שיגרמו לכם לרדת במשקל בקלות