• דף הבית
  • קריירה ועסקים
  • נדל"ן
  • שיווק
  • בריאות ולייפסטייל
  • פנאי ותרבות
  • צרכנות
  • תיירות
תפריט
  • דף הבית
  • קריירה ועסקים
  • נדל"ן
  • שיווק
  • בריאות ולייפסטייל
  • פנאי ותרבות
  • צרכנות
  • תיירות
יום ראשון, 16 נובמבר, 2025
מ-250 אלף יורו: השקעות נדל"ן באתונה שיתנו לכם ויזת זהב
חולמים לשיר או לנגן בהרכב רוק? כך תעשו את זה אחרי גיל 30
גדל בשיכון ברמלה, נוסע ברכבת: המנכ"ל שרוצה שנפסיק לשלם ריבית גבוהה על הלוואות
"ירדתי 36 קילו בלי דיאטה ובלי מאמץ, ושומר על המשקל כבר עשר שנים"
עורך "עיניים": "טיקטוק לא תורם לילדים. יש ביקוש לתוכן מעשיר ואיכותי"
הממ"דים החדשים אחרי ה-7 באוקטובר: דלתות חסינות ירי, נעילה פנימית וחלונות עבים יותר
חברה מחיפה פיתחה "איבר" לניקוז נוזלים, מגייסת משקיעים
שמן השיזוף המנצנץ שהגיע מיוון: מראה שזוף וזוהר עם מסנן קרינה
במקום קוסמטיקאית: "ערכת הזהב" של לאורקס לטיפול ביתי
מגייס משקיעים: הסטארט-אפ הישראלי שמייצר שיפור מהיר במצב הפיננסי
רופאים מומחים או קליניקה פרטית? כך תופיעו בכל אתרי החדשות
האם המוח שלנו יכול להפוך לחד ומהיר יותר ככל שאנו מתבגרים?
יוצא ממר"ם הקים קורס תכנות אזרחי, שמכשיר מתכנתים תוך 3 חודשים
קיבלה אישור FDA: חברת ארק מהצפון פיתחה מכשיר מהפכני לניתוחי רחם
"תוך פחות משנה ירדתי 25 קילו, עברו 10 שנים ונשארתי רזה"
"הגעתי למשקל של 138 קילו, ירדתי 47 קילו אחרי הטיפול באברהמסון"
הכל יקר? 16 דרכים לקצץ בהוצאות ולחסוך אלפי שקלים בחודש
הכל יקר? 16 דרכים לקצץ בהוצאות ולחסוך אלפי שקלים בחודש [עמוד 4]
הכל יקר? 16 דרכים לקצץ בהוצאות ולחסוך אלפי שקלים בחודש [עמוד 2]
הכל יקר? 16 דרכים לקצץ בהוצאות ולחסוך אלפי שקלים בחודש [עמוד 3]

מה מעניין אותך?

חיפוש
ראשי » פנאי ותרבות » עורך "עיניים": "טיקטוק לא תורם לילדים. יש ביקוש לתוכן מעשיר ואיכותי"

עורך "עיניים": "טיקטוק לא תורם לילדים. יש ביקוש לתוכן מעשיר ואיכותי"

10 בספטמבר 2025 13:27 אין תגובות
עורך "עיניים": "טיקטוק לא תורם לילדים. יש ביקוש לתוכן מעשיר ואיכותי"

בכל חודש, כבר 29 שנה, מתפרסם גיליון חדש של מגזין "עיניים" – הזוכה למקום של כבוד בעולם התוכן לילדים בישראל. בשיחה עם עורך המגזין תמיר ראונר, שהיה שם מהרגע הראשון, הוא מספר איך שומרים על רלוונטיות של תוכן כתוב בעידן הטיקטוק, על השיתוף של הקוראים, ועל שילוב גם של כתבות ברמה גבוהה יותר, "כדי לתת תחושה שיש עוד מה לפענח, להבין וללמוד"

לתמיר ראונר (71) היה חזון: לייסד עיתון ילדים שיהווה גרסה צעירה למגזין "משקפיים" שערך וייסד בהוצאת מוזיאון ישראל, כזה שיפנה, לקהל צעיר, שוחר תוכן ותרבות. 29 שנים חלפו מאז, ודווקא המגזין לילדים צבר תאוצה והפך לפופולרי מבין השניים. היום, "עיניים" הוא מגזין בן 52 עמודים ובו נוטלים חלק כותבי תוכן מומחים ומאיירים בעלי שם, מהמובילים בישראל.

"קהל היעד שלנו הוא אמנם ילדים מגיל 6 עד 13, אבל בפועל, ילדים רבים ממשיכים לקרוא את המגזין הרבה אחרי גיל 13", מספר ראונר, העורך הראשי של המגזין עד היום. "זה קורה בזכות ההחלטה שלנו להתמקד בתוכן שמותאם לילדים – אבל מועבר בצורה בוגרת. ׳עיניים׳ מתייחס לקוראיו הצעירים כאל אנשים מבינים וחושבים, ופונה אליהם בהתאם. אני גאה לומר שלא מעט מהילדים שמנויים כיום על 'עיניים', הם כבר דור שני לקוראים המסורים של העיתון".

אתם ממש מעודדים את הילדים ליצור ולחשוב.
"נכון. אנחנו מאמינים בשיתוף של הילדים הקוראים, ומזמינים אותם לא רק לקרוא, אלא לקחת חלק בעצמם בעשייה, אמנותית או אחרת", מסביר ראונר. "בכמה מהמדורים הילדים נשאלים שאלות וצריכים לחשוב ולענות, באחרים מוצע לילדים ליצור  טקסט, ציור או צילום – לפי נושא מוכתב מראש או הנחיות מסוימות. גם אתר האינטרנט של המגזין הוא חלק אינטגרלי מחוויית הקריאה, ומאפשר לקוראים לשמור על קשר איתנו בתקופה שבין הגיליונות".

קהילה של ילדים, גם אונליין

האם השילוב הזה עובד? דובי עופר, אביו של הקורא הצעיר איתמר, מאמין שכן. "מעבר לתוכן הנפלא באמת, הקשר הישיר עם הקוראים הצעירים הוא מה שהופך את 'עיניים' למיוחד כל כך", הוא אומר. "באחד המפגשים בין הקוראים איתמר היה יותר משעה בזום של המגזין עם ילדים בלבד, נרגש ומאושר. הוא שולח תמונות ופתרונות לחידות, מקבל תגובות במייל ומרגיש חלק מהקהילה".

מבצע מיוחד לקוראי הכתבה:

גיליון אחד + 2 מתנה ברכישת מינוי חודשי למגזין "עיניים", ללא התחייבות! 

לרכישה לחצ/י כאן >>

הילדים היום מוקפים בתוכן מכל הסוגים, בסמארטפון, בטלוויזיה, במחשב. מה גורם להורים לעשות דווקא מנוי לעיתון ילדים?
"אנחנו כהורים יודעים שהחיים מציבים לילדים שלנו אתגרים, ואנחנו רוצים שיצליחו בחיים", אומר ראונר. "בניגוד אליהם, שצופים בתכנים בטיקטוק או ביוטיוב ללא הבחנה, אנחנו מבינים שהתכנים הרדודים האלה כנראה לא יעזרו להם להתמודד עם החיים והאתגרים שיבואו בהמשך. רוב ההורים גם מוצאים את עצמם מתוסכלים מול הבעיה הזאת, ומחפשים תוכן מעמיק, מאתגר, מעשיר. ב'עיניים' אנחנו שמים דגש על בחירה קפדנית של התכנים שמופיעים בעיתון, כדי לחשוף את הילדים רק לתוכן מסקרן, איכותי, מעניין ומלמד".

צפו בכתבות לדוגמא מהגליונות האחרונים >>

"קוראים את הגליונות שוב ושוב"

"עיניים" מוגדר למגזין לבני 6 עד 13, ובין התכנים הבולטים שפורסמו לאחרונה ניתן לציין כתבות כמו "ליבת כדור הארץ" ומאמר בנושא יצירת האומנות "הצעקה" של מונק; הכתבות "האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ?" ו"מכונת הזמן", העוסקת במהירות האור במרחב החלל והזמן; וגם תכנים כמו  "חשמל סטטי" – ניסוי מדעי, "רוצים לשחק? כן!" – המציע מגוון אפשרויות משחק בקבוצה לילדים, ו"פלנטריום בצנצנת" לפעילות יצירה מהנה בבית.

נראה שחלק מהכתבות הן ברמה גבוהה ביחס למה שהיינו מצפים עבור קוראים ילדים, האם הקוראים הצעירים מצליחים להבין את כל התוכן שמתפרסם בעיתון?
"אני חושב שכדאי ואף חשוב לפרסם במגזין שנועד לילדים, גם תכנים שלא יובנו על ידם במלואם ויישארו חידתיים, בכל גיליון יש מאמר או שניים כאלה. התחושה שיש עוד דברים שאנחנו לא מבינים, ויש עוד דברים ללמוד ולפענח חשובה מאוד עבור ילדים. זה מה שמניע אותם להמשיך להרחיב אופקים. אנחנו יודעים שרבים מהקוראים שלנו שומרים את הגיליונות בבית, וקוראים אותם שוב ושוב. אולי בעוד שנה או שנתיים, כשהילדים יחזרו לגיליון הספציפי, הם יקראו את הכתבה ופתאום יבינו משהו חדש. זה רגע משמח של גילוי שמספק גם תחושת הישג ומעודד להמשיך להסתקרן ולחפש מידע".

כשמדפדפים בגיליונות, אפשר למצוא כתבות, חידות ומאמרים כמעט על כל נושא – מדע, אמנות, ספרות, יהדות והיסטוריה. לאו דווקא מה שמצפים למצוא במגזין לילדים.
"נכון, ועל התכנים האלה מופקדים כותבים, מומחים בעלי שם ומאיירים ברמה הגבוהה ביותר בישראל, כי המטרה שלנו היא להציג כל נושא באופן מעמיק וחכם, בלי לוותר על נגישות גם לקוראים הצעירים. ובכל זאת, אנחנו שמים דגש נרחב על תחומי האמנות, וזה מלווה אותנו מהרגע הראשון. עבור לא מעט מהקוראים שלנו, 'עיניים' הוא שער לעולם האמנות, שהם לא היו מגיעים אליו בשום דרך אחרת".

הכתבה שהציתה אהבה לצילום

קוראת "עיניים" שהחליטה לפסוע בשער הזה היא נעם לדרמן, בת 19 מגבעתיים. "כשהייתי קטנה, הייתי קוראת אדוקה של המגזין, שפתח לי פתח לאינסוף רעיונות ודברים חדשים", היא מספרת. "עם השנים, התחלתי לעסוק בצילום ותפיסת האור במרחב נהפכה לחלק מדרך ההסתכלות שלי על העולם. הדבר שהצית את כל זה היה כתבה שקראתי במגזין כילדה על גוונים של אור, תאורה והשימוש בהם".

עבור נעם וקוראים רבים אחרים, המגזין מהווה אי של שקט בים תזזיתי של מידע הזורם מכל עבר – כל גיליון חושף את הקוראים לתוכן שאפשר לקרוא במשך שעות, לצלול לתוך כתבה זו או אחרת, לצאת למשימת צילום או כתיבה, ולהפליג בדמיון.

"ברגע שהוא חוזר מבית הספר ובתיבת הדואר מחכה לו הגיליון החדש, הוא חוטף אותו ומסתגר בחדר או נזרק על הספה, מתחיל לדפדף ולקרוא כל מילה", מסכם דובי, אביו של הקורא הצעיר איתמר. "כמה שעות אחר כך הוא מגיע לעדכן את כולנו בפלאים החדשים שמצא בגיליון".

מבצע מיוחד לקוראי הכתבה:

גיליון אחד + 2 מתנה ברכישת מינוי חודשי למגזין "עיניים", ללא התחייבות! 

לרכישה לחצ/י כאן >>

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

תיירות ונופש

מלון סיקס סנסס שחרות נבחר לאחד מ-100 המלונות הטובים בעולם

פנאי ותרבות

בחרנו את 10 הסדרות הטובות ביותר בכל הזמנים

בריאות ולייפסטייל

45 הרגלים קטנים שיגרמו לכם לרדת במשקל בקלות

פרסום ושיווק, קריירה ועסקים

פרסום כתבות בטאבולה ואאוטבריין: כתבה שיווקית שמייצרת לידים איכותיים לעסק

פנאי ותרבות

הרשימה: 10 הספרים הנמכרים ביותר בכל הזמנים

בריאות ולייפסטייל

האם יש טיפול טבעי ויעיל לפצעי אקנה?

« פוסט קודם
פוסט הבא »
הצטרפו אלינו בפייסבוק

הכתבות הנקראות באתר
גדל בשיכון ברמלה, נוסע ברכבת: המנכ"ל שרוצה שנפסיק לשלם ריבית גבוהה על הלוואות
צרכנות

גדל בשיכון ברמלה, נוסע ברכבת: המנכ"ל שרוצה שנפסיק לשלם ריבית גבוהה על הלוואות

"ירדתי 36 קילו בלי דיאטה ובלי מאמץ, ושומר על המשקל כבר עשר שנים"
בריאות ולייפסטייל

"ירדתי 36 קילו בלי דיאטה ובלי מאמץ, ושומר על המשקל כבר עשר שנים"

עורך "עיניים": "טיקטוק לא תורם לילדים. יש ביקוש לתוכן מעשיר ואיכותי"
פנאי ותרבות

עורך "עיניים": "טיקטוק לא תורם לילדים. יש ביקוש לתוכן מעשיר ואיכותי"

הממ"דים החדשים אחרי ה-7 באוקטובר: דלתות חסינות ירי, נעילה פנימית וחלונות עבים יותר
נדל"ן

הממ"דים החדשים אחרי ה-7 באוקטובר: דלתות חסינות ירי, נעילה פנימית וחלונות עבים יותר

חברה מחיפה פיתחה "איבר" לניקוז נוזלים, מגייסת משקיעים
בריאות ולייפסטייל

חברה מחיפה פיתחה "איבר" לניקוז נוזלים, מגייסת משקיעים

שמן השיזוף המנצנץ שהגיע מיוון: מראה שזוף וזוהר עם מסנן קרינה
בריאות ולייפסטייל

שמן השיזוף המנצנץ שהגיע מיוון: מראה שזוף וזוהר עם מסנן קרינה

כתבות נוספות:

כתבות נוספות

"ירדתי 36 קילו בלי דיאטה ובלי מאמץ, ושומר על המשקל כבר עשר שנים"

"הגעתי למשקל של 138 קילו, ירדתי 47 קילו אחרי הטיפול באברהמסון"

העתיד של האנטי-אייג'ינג: חברה ישראלית מגייסת מפיצים ומפיצות למוצרים

תמורת 599 אלף ש"ח תוכלו לקנות קרקע על הים בהרצליה

ביטוח שותפים לעסק: מה עושים כשאחד השותפים הולך לעולמו?

כשהמדריכים הם בכירים בגוגל ופייסבוק: הקורס שהופך הייטקיסטים למנהלי המוצר הטובים בשוק

משתמשים במכשיר סיפאפ? הכירו את הדגם הקומפקטי שאפשר לקחת לכל מקום

גלו ב-7 שאלות: איזה בני זוג אתם?

אינטראטק מקיבוץ שפיים פיתחה מוצר לטיפול בחולים אחרי התקף לב

הכירי את הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית

כמה מרוויח סוכן נדל"ן בבאר שבע?

45 הרגלים קטנים שיגרמו לכם לרדת במשקל בקלות [עמוד 6]

פיתוח ישראלי: תוסף תזונה לחידוד הזיכרון ושיפור היכולת הקוגנטיבית

הסטודנט לתואר ראשון הפך לאח אקדמי במחלקה הפנימית של וולפסון

איך הופכים 439 אלף שקל לדירה על הים בחדרה?

הסכם שת"פ בין פלוריסטם הישראלית למרכז של אבו דאבי לתאי גזע

השמנת יתר וסוכרת – השילוב הקטלני, איך מתמודדים?

כפל ביטוח ופוליסות מיותרות: כך תחסכו אלפי שקלים בשנה על תשלומי הביטוח

גאוני: חברה מבנימינה פיתחה מכשיר התראה לבריכות שחייה, למניעת טביעה

החל מ-1.19 מיליון שקל: כך תקנו דירה חדשה בפארק הנחל בבאר שבע

השינויים הנדרשים בהסכם עבודה בעידן הקורונה

פחות מסים, יותר פיזור סיכונים: המודל שסחף 1,200 משקיעים ו-4,000 דירות

מערכת WEB-MINE

  • עורכת ראשית: מלי סנדלר-בקר‏
  • בניית אתר: שקד משרד פרסום
  • פרסום באאוטבריין: מליס
  • פרסום בטאבולה: מליס

פרסמו אצלנו!

Web-Mine הוא מגזין תוכן שיווקי במגוון תחומים, לפרסום כתבות עבור חברות ועסקים נבחרים בישראל. לפרסום באאוטבריין או טאבולה, פנו אלינו במייל info@malis-cm.co.il

  • פרסום כתבה באתרי תוכן
  • פרסום כתבות באתרים המובילים
  • פרסום כתבה שיווקית

קטגוריות

  • דף הבית
  • קריירה ועסקים
  • נדל"ן
  • שיווק
  • בריאות ולייפסטייל
  • פנאי ותרבות
  • צרכנות
  • תיירות
תפריט
  • דף הבית
  • קריירה ועסקים
  • נדל"ן
  • שיווק
  • בריאות ולייפסטייל
  • פנאי ותרבות
  • צרכנות
  • תיירות

חדש באתר

Web-Mine En

מדיניות פרטיות |

תנאי שימוש |

הצהרת נגישות

לפרסום כתבה באתר
  • Plugins Wordpress
  • Themes Wordpress
  • Documents Wordpress
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס