
בשנת 2010 דואר ישראל טיפל ב-18.4 מיליון חבילות שהגיעו לישראל, ובשנת 2019 הנתונים צפויים להגיע ל-68 מיליון חבילות. כך הפכנו למדינה הצומחת בתחום מבין מדינות ה-OECD
הילה קידר
חברת דואר ישראל מסכמת את העשור החולף ומדווחת על גידול של 370% במספר החבילות שהוזמנו אונליין בין שנת 2010 לשנת 2019. ישראל הוכתרה בעשור האחרון כמדינה הצומחת ביותר בסחר מקוון מבין מדינות ה-OECD.
בדואר ישראל מצפים לסיים את 2019 עם 68 מיליון חבילות שהגיעו מחו"ל, לעומת 18.4 מיליון חבילות בלבד שהגיעו בשנת 2010, ומדווחים כי היתה קפיצה של 770% גם במשקל החבילות שהוזמנו בין שנים אלו.
13.1 מיליארד שקל על חבילות
בנוסף, בדואר מתבססים על נתונים מאתר statista.com, ומדווחים כי ישראלים הוציאו על ההזמנות בסחר אונליין בשנת 2019 סכום של 13.1 מיליארד שקל. הנתון הזה מבטא זינוק של פי 10 מהיקף ההוצאות של ישראלים בשנת 2010, אז עמדה ההוצאה על 1.3 מיליארד שקל בלבד.
בדואר ישראל ערכו שינויים משמעותיים בשנים האחרונות על מנת לענות על הצורך בשירותים שהם מספקים ולדבריהם השקיעו יותר מ-150 מיליון שקל בטכנולוגיה לצורך שיפור חווית השירות ללקוחות. יש לציין כי היום פועלות בישראל חברות משלוחים רבות בנוסף לדואר ישראל, ולכן הנתונים אינם משקפים את כלל נתוני ההזמנות והסחר האלקטרוני.