הילה קידר, מנהלת תוכן בסוכנות מליס דיגיטל, מסבירה למה קורס מהיר בפייסבוק הוא לאו דווקא התשובה לבעלי עסקים ואיך אפשר לנהל קמפיין פרסומי יעיל וזול, כשמקפידים על הדברים החשובים
הקמת עסק קטן או הקמת מיזם שנמצא בראשית דרכו, מלווה בהתרגשות רבה לצד חששות, ובעיקר בהשקעה ניכרת של זמן ומשאבים. הקושי המאפיין את מרבית היזמים בתחילת דרכם הוא חשיפת העסק שלהם בצורה מקצועית וממוקדת, שתמשוך אליהם את הלקוחות המתאימים ביותר.
"העידן הדיגיטלי פתח הרבה אופציות פרסום חדשות גם לעסקים קטנים, שיש להם בדרך כלל תקציב מוגבל. שיווק דיגיטלי באמצעות שילוב נכון בין פלטפורמות כמו פייסבוק, גוגל, אינסטגרם וטאבולה – יכול להביא לתוצאות המהירות, היעילות וגם הזולות ביותר", אומרת הילה קידר, מנהלת תוכן בסוכנות הדיגיטל מליס.
פתרון ספציפי ומותאם לצרכי העסק
"למי שבוחר לשווק את העסק שלו בפייסבוק, חשוב לפתוח פרופיל עסקי. לאחר מכן אפשר להתחיל את הפעילות בדף באופן עצמאי, או לפנות לסוכנות דיגיטל שתנהל את העמוד ותהיה אחראית על כתיבת התוכן, התמונות, העיצוב הגרפי והקידום הממומן באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק", היא מסבירה.
יש היום קורסים וסרטונים רבים על שיווק בפייסבוק, זה לא יספיק לבעל עסק שמעוניין לקדם את העסק בעצמו?
"קורסים לשיווק במדיה חברתית כמו פייסבוק, הם דרך מצוינת ליצירת היכרות בסיסית עם עולם המושגים של פייסבוק ולהכיר מעט את המערכת עבור מי שלא מתמצא בה. עם זאת, הקורסים מפגישים יחד מגוון בעלי עסקים מתחומים שונים לחלוטין, ומספקים את אותן עצות וטיפים לכולם.
"לא כל עצה שתקבלו בקורס או סדנה לשיווק בפייסבוק באמת תתאים לכל סוגי העסקים. יש עסקים שצריכים לפרסם פוסט מדי יום, וכאלה שגם פעם בשבוע יספיק להם, כאלה שצריכים לשים דגש על תוכן מעניין עם ערך מוסף ואלו שתמונה טובה תעשה את העבודה. קורס שמיועד ופונה לכולם, לעולם לא יתמקד בעסק שלכם, בצרכים הספציפיים שלו ובקהל היעד שאליו הוא מכוון".
לנהל את הקמפיין הדיגיטלי מדי יום
בעלי עסק צריכים להתעסק בהמון משימות מדי יום, להתנהל מול ספקים, לקוחות, עובדים, לשים לב לשינויים בתחום, לפרסומים, לעמוד בדרישות הביורוקרטיות ועוד. לכן לא כל אנשי המקצוע, אפילו הטובים ביותר, יכולים להשקיע את הזמן ותשומת הלב הנדרשת בניהול קמפיין דיגיטלי, ולעשות זאת בצורה מיטבית ומקצועית.
איך מנהלים קמפיין יעיל?
"אני תמיד מציעה להגדיר מראש למה בדיוק אתם מצפים מהקמפיין, ואז לכוון את התוכן לייצר את התוצאות הרצויות. למשל, אם אתם רוצים לייצר מעורבות גבוהה בפוסט, כלומר שיהיו לו תגובות רבות ושיתופים – אתם יכולים לשאול שאלה בסיום, כמו 'מה אתם הייתם עושים במצב כזה?'.
"אם תעדיפו למצב את העסק שלכם כאוטוריטה בתחום מסוים, חשוב לפרסם כמה שיותר מידע מקצועי, טיפים והפניות לכתבות או הרצאות, כשירות לקוראים. גורו של קניות באינטרנט, למשל, תפרסם באופן קבוע מידע אודות מבצעים, מדריכים וטיפים לקונות ברשת.
"חשוב לבדוק את הקמפיין מדי יום ולוודא שהוא עובד בצורה מיטבית. אם תוך יום-יומיים נראה שהוא לא משיג את המטרה המבוקשת, צריך לערוך בו שינויים: להחליף תמונות, תוכן, לשנות את נוסח ההנעה לפעולה, לבצע שינויים בפילוח הקהל או להגדיל את תקציב הפרסום. כאשר הקמפיין מנוהל היטב, התוצאות ישקפו את זה".
פילוח נכון של קהל היעד
האם בכל זאת לא כדאי לעשות זאת לבד? אחרי הכל, היזם מכיר הכי טוב את העסק שלו.
"ניתן לעשות את זה לבד, בתנאי שהמודעות מנוסחות ומעוצבות באופן מקצועי, ושהמפרסם יודע כיצד להשתמש בכלי אותו בחר על מנת להגיע לקהל שאליו הוא מכוון. פילוח מדויק של קהל היעד הוא מומחיות של ממש, ואם לא יודעים כיצד לבצע אותו – עדיף לא לפרסם בכלל.
"פילוח נכון צריך לכלול רשימת תפוצה רחבה, רימרקטינג לגולשים שכבר ביקרו באתר, ולא פחות חשוב: מניעת חשיפה של קהלים שאינם רלוונטיים, כדי לא לבזבז עליהם את החשיפה ואת תקציב הפרסום. מי שלא מבין באלמנטים האלו בטרגוט ומשתמש רק בכלים הבסיסיים שפייסבוק מספקת, כמו 'בוסט פוסט' או פילוח לפי מגדר או יישוב בלבד – יכול לבזבז הרבה כסף בלי לראות תוצאות בהתאם.
"עסק עם רשימות תפוצה טובות ואתר, חייב להשתמש בנכסים שיש לו ולמקד בהם את הפרסום וכך לסגור את מעגל השיווק, זה גם לא צריך לעלות הרבה כסף", מסכמת קידר.
פרסום מקצועי בפייסבוק - עושים רק עם סוכנות דיגיטל מנוסה!
למידע נוסף מלאו את הפרטים מטה ונציג יחזור אליכם –