מימין: דורון הרצליך, עומר בן נחום, חגי נצר ומתן כהן
דורון הרצליך, היזם שמאחוריו ארבעה אקזיטים מוצלחים, עומד בראש סטארט-אפ שעתיד לשנות את עולם השיווק העסקי – ומגייס משקיעים שיצטרפו אליו. תמורת 20 אלף דולר תוכלו להיות בעלי מניות בחברה שכבר פועלת בשוק העסקי
היזם הסדרתי ואיש העסקים המצליח, דורון הרצליך, מגייס משקיעים לסטארט-אפ הנוכחי שלו באמצעות Together – השקעות. הרצליך, שעומד מאחורי הקמתן של מספר חברות טכנולוגיה מצליחות שהונפקו במאות מיליוני דולרים, עומד כעת בראש חברת Referral-AI, שפיתחה רשת מתוחכמת שעתידה לשנות את עולם השיווק העסקי הבינלאומי.
החברה עונה על הקושי הבסיסי של כל צוות מכירות בארגון – להגיע לאנשי מפתח בארגונים אחרים ולעניין אותם במוצר שהם מוכרים. מסתבר, שהיכולת הזו הולכת ונשחקת עם ההתפתחות של חוקי הגנת הצרכן, סיווג מיילים שיווקיים כ"ספאם" ועוד אלמנטים שמביאים לכך שאנשי מפתח בארגונים מתעלמים מרוב ההצעות והמיילים המגיעים אליהם מאינספור מקורות.
המחשבה העומדת בבסיס החזון של Referral-AI היא לאפשר למנהל מכירות להגיע לאנשי מפתח כמעט בכל חברה בעולם באמצעות קשרים אישיים שהוא כלל אינו יודע על קיומם. כך, הסיכוי שאיש המפתח בארגון יתייחס להצעה ויגיע לפגישה יעלה באופן משמעותי.
שיעור ההמרות עלה במאות אחוזים
החברה הצליחה לפתח תוכנה ייחודית הסורקת את כל הקשרים על גבי הרשת של אדם מסוים, מנתחת אותם ומסיקה על קשרים עסקיים אמינים הקיימים בין אנשים שהם כלל אינם מודעים להם. הקשרים יכולים להיות ישירים או דרך אנשים בעלי מוטיבציה לעזור לשני הצדדים להכיר וכך, נוצרות הזדמנויות לחיבור לאנשי מפתח בארגונים אחרים לצורך מינוף קשרים והגדלת המכירות.
התוכנה עונה בדיוק על הקושי הקיים בארגונים עסקיים ופותרת עבורם את החיפוש אחר מנגנוני שיווק שיצליחו לעורר את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי לפניות, אך גם מגינה על אנשי המפתח מפניות ספאם, כי הם יקבלו רק פניות מקשרים אמינים שהם מכירים המוכנים לקשר בין הצדדים.
הגיוני בסך הכל: כאשר פונים לאדם דרך קשר אישי אמין, קל הרבה יותר לקבל את תשומת ליבו – לקבוע פגישה ומשם לבצע את המכירה. זאת לעומת פנייה "קרה" במייל למשל, שהסיכוי שתבשיל לפגישה קלוש ביותר.
ב-Referral-AI מדווחים כי שיעור ההמרות להזדמנויות עסקיות עולה אל מעל ל-30% כאשר משתמשים בקשרים אישיים שהתוכנה מאתרת, זאת לעומת 0.5%-4% המרות בערוצי שיווק אחרים – הישג דרמטי שמשנה את כללי המשחק. המשמעות היא שארגון יכול להגדיל באופן משמעותי את יכולת המכירה שלו ואת הרווחים בהתאם – כאשר יעשה שימוש בתוכנה.
מה בעצם ההבדל לעומת שימוש ברשתות חברתיות כמו לינקדאין?
"לינקדאין היא מקור אחד בלבד לאיתור קשרים בין אנשים", מסביר הרצליך. "והיום אחת הבעיות של לינקדאין היא שרוב אנשי הקשר שיש לכל משתמש בכלל לא מוכרים לו. Referral-AI עושה משהו הרבה יותר מתוחכם – היא סורקת אינספור פלטפורמות ברשת שבהן קיים מידע לגבי הקשרים של כל משתמש, ממפה אותם וכך מזהה באופן אוטומטי קשרים עסקיים ישירים או עקיפים בין אנשים שאף אינם מודעים להם.
המשתמש מקבל מפה מפורטת של הקשרים שלו, כולל מידת החוזק שלהם וגם את מפת החברות שהארגון שלו יכול להתקשר אליהן. היא גם מבוססת על בינה מלאכותית כך שבכל פעם שמצטרף משתמש, היא משתפרת, לומדת ומרחיבה את הקשרים לכלל משתמשיה .
"בנוסף, בלינקדאין אתה חייב ליצור את הקשר באופן ידני על ידי בקשת חברות או אישור. המערכת שלנו היא אוטומטית – ממפה את כל הקשרים בין אנשי המכירות לבין הלידים שלהם ומראה למי כדאי לפנות", מדגיש הרצליך.
"לגלות קשרים שימנפו את העסק"
"כשאתה משתמש בתוכנה אתה יכול לבדוק למשל האם יש לך קשר לטים קוק (מנכ"ל אפל) או לביל גייטס – יכול להיות שתגלה קשרים מפתיעים שיוכלו למנף את העסק שלך קדימה", הוא אומר בחיוך. "השאיפה היא כמובן שכל ארגון יעשה שימוש בתוכנה שלנו כחלק משגרת העבודה וכך נוכל למפות את כל הקשרים האפשריים בין ארגונים וחברות – והעסקים רק ירוויחו מזה. זו מעיין רשת חברתית לארגונים עסקיים", הוא מסביר.
הרצליך, שזיהה את הצורך הבא בעולם ההייטק בכל חמשת הסטארט-אפים הקודמים שלו, מוכר גם בזכות הנטייה שלו לתכנן אסטרטגיה למכירת החברות שלו לצורך מקסום ריווחי המשקיעים בחברה. לאחר גיוס של 2 מיליון דולר ל-Referral-AI בשנת 2018, הוא מגייס אליו כעת משקיעים נוספים באמצעות פלטפורמת Together השקעות כדי להגדיל את מכירות החברה.
"בנוסף למוצר החדשני והשוק העצום אליו הוא פונה, מדובר בהזדמנות להשקיע בחברה שעומד מאחוריה צוות הנהלה בכיר ושותפים שכבר ביצעו אקזיטים משמעותיים והם בעלי יכולות מוכחות בעולם ההייטק", אומר רו"ח שוקי כהן שרת, יו"ר Together השקעות.
"אנחנו מאפשרים למשקיעים להשקיע החל מ-20 אלף דולר ולהפוך לשותפים בחברה שכבר מוכרת את המוצר שלה לחברות וארגונים גדולים בארץ ובחו"ל. להערכתנו, השילוב של מוצר טכנולוגי פורץ דרך, שוק ענק ויזמים סדרתיים בעלי רקורד עשיר של אקזיטים והצלחות מרשימות הוא שילוב מנצח, אשר יוביל להצלחה רבה גם הפעם", הוא מסכם.
מתעניינים בהשקעה ב-Referral-AI?
השאירו פרטים ליצירת קשר –