בעלי החשבון העסקי בבנק מזרחי טפחות הם המרוצים ביותר מהבנק שלהם. 89% מבעלי העסקים מרוצים מהשירותים הדיגיטליים בבנק, ורק 67% מרוצים מהרמה המקצועית של הבנקאי
66% מבעלי העסקים מרוצים מהבנק בו הם מנהלים את חשבונם העסקי, ו-54% מבעלי העסקים ימליצו על הבנק לאחרים – כך עולה מסקר שערך הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. כ-67% מבעלי העסקים מרוצים מהרמה המקצועית של הבנקאי העסקי שלהם.
מהסקר עולה כי קיימת שונות גבוהה בין הבנקים ברמת שביעות הרצון של בעלי העסקים מהם, וככלל, שביעות הרצון והנכונות להמליץ על הבנק גבוהות יותר בבנקים הבינוניים מאשר בבנקים הגדולים.
מזרחי טפחות בראש
את שביעות הרצון מובילים בנק מזרחי טפחות (75%) והבנק הבינלאומי (71%), כאשר במקום האחרון ניצב בנק לאומי (60%). לקוחות מזרחי טפחות ימליצו יותר על הבנק שלהם (67%), וגם בקטגוריה זו בנק לאומי תופס את המקום האחרון (49%).
מהסקר עולה כי הסיבות העיקריות לשביעות רצון הן: שירות טוב, יחס אישי, זמינות טלפונית, אפליקציה נוחה וניהול החשבון דרך האתר. הסיבות העיקריות לחוסר שביעות רצון הן: עמלות, חוסר ביחס אישי, שירות לא מספיק טוב, ובעיות זמינות ונגישות.
מרוצים מהשירותים הדיגיטליים
89% מבעלי העסקים שמשתמשים באפליקציה של הבנק ציינו כי הם מרוצים מרמת השרות בה. במקום הראשון נמצא הבינלאומי (90%) ומייד אחריו חולקים את המקום השני הבנקים הגדולים לאומי והפועלים (89%). מבין בעלי העסקים שמבצעים פעולות באתר האינטרנט של הבנק המרוצים ביותר הם לקוחות הבינלאומי והפועלים (88%).
המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, אמרה לאור תוצאות הסקר כי "מטרת הפיקוח על הבנקים בביצוע סקר שביעות רצון היא להגביר את התחרות בין הבנקים על שיפור השירות לבעלי העסקים. אנו רואים חשיבות רבה בכך שהבנקים יתנו שירות איכותי, יעיל ומתקדם ללקוחותיהם בכלל ולעצמאים בעלי עסקים זעירים וקטנים בפרט".