עם ניסיון של יותר מ-1,500 חנויות אינטרנטיות שהכניסו ללקוחות שלהם כבר יותר מ-2 מיליארד שקל, צוות פלטפורמת Konimbo, המתמחה בבניית אתרי חנויות אינטרנטיות, מסבירים איך בוחרים עם מי לבנות חנות באינטרנט ומה הסוד של החנויות הווירטואליות המצליחות
הקורונה הבהירה לכולנו עובדה אחת פשוטה: עסק שאין לו חנות באינטרנט, כמעט לא יכול להתקיים במציאות הנוכחית. עוד לפני המגפה, הצרכנים כבר התרגלו לקנות ברשת כמעט הכל – ממצרכי מזון ועד בגדים, סלולר, מוצרי חשמל, צעצועים ואביזרי מחשוב.
עבור הצרכנים, קל ונוח לקנות מהמחשב או הסמארטפון, מכל מקום ובכל שעה; ועבור בעלי העסקים, חנות אינטרנטית מייצרת הכנסה נוספת משמעותית.
"פתיחת חנות באינטרנט היא כמעט מתבקשת היום, כי היא מאפשרת למכור מוצרים ושירותים ללקוחות מכל מקום בישראל וגם בחו"ל, בלי תלות במיקום הפיזי של העסק. יש עסקים שהחנות הווירטואלית נהפכה למקור ההכנסה העיקרי ואפילו היחיד שלהם", אומרים ב-Konimbo, החברה המובילה לפתרונות אי-קומרס. "התחרות בתחום גדולה מאוד, ויש כמה דברים שחשוב לבדוק לפני שבוחרים עם מי לבנות את החנות".
"חוויית משתמש מעולה מהרגע הראשון"
כחברה שהוקמה לפני כעשור ובנתה כבר יותר מ-1,500 אתרי מסחר, בקונימבו צברו ניסיון וידע רב המסייע לבעלי עסקים להפוך את האתר שלהם לחנות מצליחה.
"מכיוון שבעלי עסקים הולכים להוציא סכום משמעותי על פרסום הם חייבים להכניס את הגולשים כבר מהיום הראשון לחנות שמעניקה חווית משתמש מעולה, ולהבין כיצד להפוך אותם מגולשים לקונים. המטרה של בעל העסק היא להתחיל להרוויח כסף ולייצר יחסי המרה גבוהים בחנות באופן המהיר ביותר.
"ישנם פרמטרים שיעזרו לבעלי החנות להמיר יותר גולשים לקונים – מנגנון חיפוש חכם ונוח, דפי מוצר שיודעים לדחוף לקנייה כאן ועכשיו, תהליך קנייה מהיר, מילוי מעט שדות בתהליך הצ'ק אאוט, סליקה מאובטחת וכמובן חווית משתמש מעולה גם בגלישה במובייל".
אין תקציב שיווק? כנראה שזה לא הזמן להקים חנות
אבל העבודה הקשה לא מסתיימת בהקמת האתר. "בניית האתר עצמה חשובה, אבל זו רק חלק מהעבודה", מסבירים בקונימבו. "אחרי שהאתר עולה לאוויר, יש משימות שצריך לבצע באופן שוטף".
מה למשל חשוב לעשות אחרי שסיימנו להקים את האתר?
"אחת המשימות החשובות ביותר היא קידום ושיווק של האתר. חנות אינטרנטית היא כמו כל חנות בעולם הפיזי – אם אין בה תנועה, היא לא תצליח. בעל העסק חייב לדאוג להביא תנועת גולשים לחנות שלו כי ללא תנועה החנות היא סתם עוד דף בשרת.
"אם אין לך שיווק באמצעות ערוצי פרסום, אין מי שייחשף למוצרים שלך ואין מי שיקנה אותם. אנחנו מאמינים שאם אין לך כרגע תקציב להפנות לשיווק החנות, אז כנראה שזה לא הזמן הנכון להקים אותה".
ומהניסיון שלכם, אילו שיטות שיווק עובדות הכי טוב?
"רוב העסקים ישתמשו בשילוב של שיטות שיווק – מקוונות ולא מקוונות. עם זאת, בימינו האיזון משתנה יותר לעבר שיווק מקוון. הסיבה לכך היא שהצרכנים מבלים יותר ויותר זמן ברשת, ושיווק דיגיטלי מציע יתרונות שונים מבחינת המהירות, היעילות וההחזר על ההשקעה.
"ערוצי הפרסום המניבים ביותר תוצאות כיום הם פייסבוק, גוגל, זאפ ואימייל מרקטינג, והבחירה בערוץ הנכון תלויה בתחום העסק".
"ניהול טוב יכול לשלש את המכירות"
אז הקמתם חנות אינטרנטית ודאגתם לשים בצד סכום מכובד שיעזור לכם לשווק את האתר כראוי, ומה עכשיו? בקונימבו מצביעים על שני פרמטרים נוספים שבעלי החנויות צריכים להקצות להם תשומת לב ומשאבים – תמיכה וצמיחה.
"הכוונה בתמיכה היא לכל מה שקשור לטיפול השוטף באתר – טיפול בהזמנות, העלאת מוצרים, עדכון שוטף של תכנים, תמחור וכו'. פתיחת חנות אינטרנטית היא כמו פתיחה של סניף נוסף של החנות וצריך להתייחס לכך באותו האופן ובאותה מידת הרצינות.
"צמיחה היא האקסטרה – מה שנותן ערך מוסף ומשפר את יחסי ההמרה. למשל, עדכון שוטף של התכנים והגרפיקה, העלאת עוד ועוד מוצרים, שימוש ברובוט מחירים ונוכחות במנועי השוואת מחירים, העלאת מוצרים נלווים לכל מוצר, יצירת חבילות לכל מוצר, יצירת מבצעים, רישום תיאורים מורחבים לכל המוצרים, הוספת חוות דעת לכל המוצרים, העלאת גלריית תמונות איכותית לכל מוצר, העלאת סרטונים, יצירת סינונים במערכת ושמירה על קשר עם הלקוח על ידי שימוש בתבניות מייל".
בקונימבו מסבירים כי לניהול חנות יש להקצות לפחות 3-4 שעות ביום, ואף לשקול פתיחת משרה מלאה לפי צורכי החנות: "ניהול טוב של החנות, תוך ניצול נכון של המערכת והטכנולוגיה, יכול להכפיל ולשלש את המכירות על אותה כמות גולשים", הם מדגישים.
עד כמה העיצוב והצבעים של האתר יכולים להשפיע על המכירות?
"הנראות של האתר, והידידותיות שלו למשתמש, הן גורם מפתח בהחלטה של הגולש אם לקנות או לא. למעשה, כל עסק שעבר אלינו – חלקם מהחברות הגדולות בישראל – מדווח על עלייה ביחס ההמרה, מה שמעיד על האפקטיביות של הטכנולוגיה שלנו שמשלבת ממשק ניהול קל ופשוט לבעל לעסק וחווית גלישה ידידותית ונעימה לגולשים".
מחזור מכירות של מעל ל-2 מיליארד שקל
אלי בן יוסף, מנכ"ל ושותף בקונימבו, מסכם: "בעלי העסקים זקוקים למעטפת מקיפה שמחברת בין שלושת היסודות – החנות האינטרנטית, השיווק והניהול. כשהקמנו את העסק, היה לנו חזון ברור שמוביל אותנו גם כיום – לעזור לבעלי חנויות להצליח בעולם האי-קומרס. לשם כך אספנו את כל הרכיבים הדרושים – אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, מובילות טכנולוגית לצד הסתמכות על חוכמת ההמונים, הבנה עמוקה של צורכי הלקוח והרבה אכפתיות.
"אנחנו לא מוכרים רק תוכנה – אלא יוצרים ללקוחות מעטפת, ליווי צמוד, תמיכה טכנית ורווחים, ולכן הלקוחות שלנו נשארים איתנו לאורך זמן. אנחנו מבינים את הגולש הישראלי ואת בעל העסק הישראלי.
"אנחנו מבינים מה מדבר לגולש הישראל, מה הצ'ק אאוט הנכון ביותר, איפה צריך להיות ממוקם כפתור, החיבור בין האופליין לאונליין שמאוד חשוב בישראל. זה הסוד להצלחה של החנויות שעובדות על המערכת שלנו – וההוכחה לכך היא מחזור המכירות של הלקוחות שלנו שעבר כבר את ה-2 מיליארד שקל".
מתעניינים בהקמת חנות אונליין?
השאירו פרטים –