מה הופך אדם למצליחן? יהודה שנער יצא לפני שנים למסע בעקבות תכונת ה"ווינריות" – וגילה את השיטה שבה כל אחד יכול להפוך למנצח, ומיושמת בארגונים גדולים בישראל ובעולם, ביניהם רשת מלונות פתאל הבינלאומית וחיל האוויר. "יש לנו מודל ייחודי שמוביל את כוח האדם בארגון לפסגה"
לפני כמה שנים, יהודה שנער מצא עצמו בהתלבטות. כבעל מכון לאבחון מועמדים למקומות עבודה, הוא ראיין את שני המועמדים הסופיים לתפקיד המנכ"ל בחברה מסוימת – ובניגוד להגיון הבריא, מצא עצמו נוטה לטובת המועמד שנראה פחות מבריק ומבטיח מבין השניים. את הסיבה לכך, הוא לא הצליח להסביר אפילו לעצמו.
"הבנתי אז שחסרים לי הידע והתובנות המאוד קונקרטיות על מה הופך מישהו ל'ווינר', ובכלל, מהי ההגדרה שלי לאדם מוצלח, ומה ההגדרה של הלקוחות שלי לכך", הוא מספר. "זה היה הרגע שבו החלטתי לצאת למסע חיפוש אחרי הטיפוס המנצח, זה שאפשר לישון בשקט כשהוא מופקד על הגה הספינה". שנער החל לגבש את מודל ה"ווינר" שלו, וב-1996 אף צורפה החברה שהקים, "ווינינג" שמה, לתוכנית החממות הטכנולוגיות של המדען הראשי במשרד ראש הממשלה.
"המפתח מאחורי היכולת לייצר הצלחות חוזרות"
כיום, שנער מלווה ומייעץ לחברות וארגונים בכל העולם, במטרה ללמד את העובדים את סודות ההצלחה ולסייע לחברות לשפר תוצאות. "הפלטפורמה שפיתחנו לא קיימת בשום שיטה אחרת של ייעוץ ארגוני. מדובר על שיטה יישומית המקנה כלים לאימון ופיתוח מה שאנו מזהים כאינטליגנציית המצוינות – Winning Intelligence", מסביר שנער. "השיטה מביאה אנשים לשבירת שיאים אישיים, הרבה מעבר למה שחשבו שהם יכולים, וזהו המפתח העומד מאחורי היכולת לייצר הצלחות חוזרות – ולהשתפר כל העת".
חיל האוויר, רשת מלונות פתאל וקבוצות ספורט
שיטת ווינינג שפיתח שנער, מיושמת בהצלחה במגוון ארגונים בישראל ובחו"ל. רשת מלונות פתאל הבינלאומית, שמצליחה מאד באירופה, אימצה את השיטה כבר לפני שנים והפכה את "ווינינג" לחלק בלתי נפרד מהאקדמיה לניהול שלה.
השיטה אף נלמדת כחלק מתהליך ההכשרה של טייסי ונווטי הקרב בחיל האוויר הישראלי, זאת לצד קבוצות ספורט מובילות, מישראל ובעיקר מהעולם, כמו למשל נבחרת הרוגבי האנגלית – שבזכות השיטה, הצליחה לעבור מרצף של הפסדים לרצף של נצחונות, עד שזכתה בגביע העולם בשנת 2003.
בעקבות הצלחת השיטה, פרסם שנער ב- 2008 את ספרו "Think like a Winner" בהוצאת "רנדום האוס" הנחשבת, אשר זכה לאהדת המבקרים ותורגם לשפות רבות ברחבי העולם – הישג לא מבוטל כשלעצמו.
על מה בעצם מבוסס המודל?
"המרכיב החשוב ביותר הוא שיטת הניהול העצמי הווינרי, המבוססת על התובנה שהמכשול הגדול ביותר של אדם בדרך להצלחה הוא לא אחר מאשר הוא עצמו. כדי להתגבר על כך, פיתחנו מנגנון הנקרא PRM – או Personal Resources Management. זוהי מיומנות קלה יחסית ללמידה, המורכבת מאוסף של כללי 'עשה ואל תעשה'. כאשר מבצעים את השיטה נכון, היא מסייעת לנו לעבור את הפוטנציאל שלנו ולעמוד באתגר האמיתי: קבלת החלטות רציונליות – גם בנסיבות אמוציונליות".
הופכים את העובדים בארגון למצוינים
למה ארגון צריך להשקיע ב"ווינריות" של העובדים שלו?
"בעיני, כוח האדם של הארגון הוא הדבר החשוב ביותר בדרך להצלחה ובזכות ווינינג, ניתן לשכלל ולשדרג את הגורם הזה ולהגיע איתו לפסגה. בנוסף, עובדים שמבינים כי מקום העבודה שלהם פועל כדי להוציא מהם את המיטב, וגורם להם לגלות יכולות שלא ידעו שקיימות אצלם, הופכים לשותפים מוקירי תודה ונאמנים לארגון. יש להם את היכולת לפרוץ תקרות זכוכית ולשבור שיאים אישיים, כשהמערכת שמאחוריהם מעודדת אותם. כאן בדיוק נכנס תפקידו של המנהיג המנצח, אנחנו יודעים לייצר מנהיגים מנצחים".
"תכונה הניתנת לפיתוח, השבחה ושדרוג"
"ווינריות" היא לא תכונה שנולדים איתה?
"לפי השיטה, ווינריות – או כפי שאנו קוראים לה, אינטליגנציית המצוינות האישית – היא תכונה הניתנת לפיתוח, השבחה ושדרוג. השיטה היא ארגז כלים, ומי שלומד אותה רוכש את הידע שיאפשר לו להצליח שוב ושוב. זהו מודל יישומי, לא תיאורטי, שאפשר להתאמן בו ולהתאים אותו לאתגרים שונים. המודל שלנו משקף באופן מובהק וברור את נקודות החוזק והחולשה האישיות, מגביר את המודעות העצמית, ומאפשר ללומד להפוך למאמן של עצמו".
למי, לדעתך, השיטה מתאימה במיוחד?
"לרוב, פונים אלינו ארגונים שהערכים המנחים אותם הם של מצוינות. אלה ארגונים המחפשים כל הזמן דרכים חדשות להמשיך ולשבור שיאים, לא רק מתוך תחרותיות, אלא גם מתוך מניע פנימי של אתגור עצמי מתמשך, ורצון ווינרי בלתי פוסק להרים את הרף ולהיות הכי טובים שאפשר. כל עסק וחברה צריכים אנשים שהם 'ווינרים', אני יודע להפוך אותם לכאלה".
רוצים להפוך את העובדים שלכם לווינרים?
השאירו פרטים ליצירת קשר עם יהודה שנער –