צילום: ניב קנטור
החברה פיתחה כלי דיאגנוסטי מבוסס בינה מלאכותית לאבחון מצבי אלרגיה, וזכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים בכנס הבריאות הדיגיטלית dHealth-2019
חברת הסטארט אפ הישראלית MyOr זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט אפים בבריאות דיגיטלית dhealh2019: התחרות היוקרתית בה זכתה מיי-עור, נערכה במסגרת וועידת הבריאות הדיגיטלית העשירית שהפיקה קבוצת אנשים ומחשבים, בהשתתפות מאות מומחים לחדשנות בבריאות, מנהלי חממות טכנולוגיות, קרנות הון סיכון, בכירים מרשות החדשנות ובכירי קופות החולים ובתי החולים בישראל.
הפרסים לחברה הזוכה כללו אירוח בחממה וליווי עסקי בשווי מאות אלפי שקלים, בחסות אקלסרטור יבמ אלפא-זון וחממת dHealth Ventures המקדמות מיזמים בתחום הבריאות הדיגיטלית.
פתרון חדשני המבוסס על 3 מיליון מקרים
מיי-עור פיתחה מוצר חדשני המאפשר חיזוי ומניעה של אסטמה של העור – אטופיק דרמטיטיס בפעוטות. היקפי המחלה הכרונית הנפוצה, הפוגעת בכ-20% מהפעוטות, עולים בהתמדה ממש כמו מגפה, כאשר ב-25 השנים האחרונות מספר החולים ברחבי העולם שולש.
התוצר הישיר של אסטמה של העור הוא עור אדמומי ויבש, חוסר שקט והתקפי גרד, ותוצרים עקיפים כוללים פגיעה בשינה, זיהומים וירידה כללית בתפקוד המערכת החיסונית של הפעוט שסובל ממנה. בנוסף, יש קשר ישיר בין המחלה לבין סדרת מצבים אלרגיים, חלקם אף מסכני חיים, ובהם אלרגיות למזון, נזלת כרונית ואסטמה, ומניעתה תורמת בתורה גם למניעתן של המחלקות הקשורות.
כיום אין בנמצא חיזוי כמותי וטיפול מונע, והפתרונות הקיימים מכוונים לניהול המחלה וטיפול בסימפטומים שלה בלבד, בעיקר באמצעות סטרואידים. הפתרון שפיתחה החברה, מספר המנכ"ל עידן כץ, נבנה על מאגר נתונים ענק של מעל 3 מיליון מקרים, ועושה שימוש בעור הגוף כפלטפורמה אבחנתית למצבים רפואיים עתידיים.
שוק של 6.25 מיליארד דולר בשנה
יתרונו של המוצר בהצעת חבילת פתרון כוללת של אבחון וטיפול, ובהיותו הפתרון היחיד שאינו מכוון לשלב המחלה עצמו אלא לחיזוי וטיפול מניעתי שמונע סבל והסתבכויות בהמשך וגם חוסך בעלויות טיפול צפויות. שוק התרופות למחלה הגלובלית מגלגל 6.25 מיליארד דולר בשנה, אך השוק הקיים מכוון לחולים מאובחנים ואילו הפתרון שפיתחה מיי-עור מכוון לאוכלוסייה הבריאה, לניבוי הסיכון ומניעה.
חלון הזמנים למניעה הוא עד גיל חצי שנה, ושוק המטרה הוא אוכלוסיית הסיכון בגילאים הללו. "העור משקף את הבריאות שלנו ויכול לשמש כחלון אל תוך הגוף, בעזרת ביו-מרקרים: מרקרים ביולוגיים שקשורים למצבים בריאותיים שונים", מסביר כץ. "כיום, בעזרת ההתפתחויות הטכנולוגיות, יש כלי בינה מלאכותית שמאפשרים לעבד את הנתונים מהעור ולהוציא מהם מסקנות, ועל רציונל זה מבוסס המוצר שלנו, שמיועד לחזות ולמנוע מצבים אלרגניים.
מניעת אסטמה של העור ואלרגיה לבוטנים
"אסטמה של העור פעמים רבות מתקדמת לאלרגיות שונות למזון, כמו אלרגיה לבוטנים, לביצים, וכמו כן למצבים של נזלת אלרגנית, אסטמה ועוד. המוצר שפיתחנו מיועד לספק מענה לאסטמה של העור, ולאלרגיה לבוטנים, והמטרה היא להרחיב את הטווח למגוון מצבים רפואיים בהמשך. בעזרת קרם רפואי ומזון פונקציונלי, ניתן למנוע את המצבים הללו, אך זאת בתנאי שידענו עליהם מראש. הפתרון מבוסס על דאטה רחב מאוד, וכיום אנו נמצאים בשלב של מחקר קליני על מנת לשפר את הפרדיקציה", הוא מציין.
עד כה גייסה החברה 2 מיליון דולר, וחתמה על הסכמי שיתוף פעולה משמעותי עם רשת "סבן אילבן" 7/11 הפופולרית בתאילנד, הכוללת 300 בתי מרקחת וחטיבת בריאות. עוד חתומה מיי-עור עם Family Card – חברת טלמדיסין מקסיקנית, וחברת MOU הסינית המובילה במוצרי פעוטות לשוק הענק. במקביל, נמצאת החברה במגעים מתקדמים עם קופת חולים מובילה בארץ.