לפי סקירה של רשות המסים, 267 אלף רכבים חדשים יובאו לישראל בשנת 2018. יותר מ-20% מהרכבים המיובאים הם היברידיים וחשמליים, הביקוש הגבוה ביותר הוא למכונית בצבע לבן
ענף הרכב אחראי במידה רבה על הצמיחה הנאה של המשק הישראלי בשנת 2018 – כך עולה מסקירה שפרסמה רשות המסים. מהסקירה עולה כי בשנת 2018 יובאו לישראל 267 אלף רכבים – צמיחה של 22.3% מהשנה שקדמה לה. הישראלים ייבאו ביבוא אישי 1,154 רכבים בשנה זו, מהן 399 מרצדסים, ו-50 מכוניות פורשה.
זינוק נרשם גם ביבוא כלי רכב דו גלגליים, כאשר מנגד חלה ירידה קלה ביבוא משאיות, אוטובוסים, ברישום מוניות וברכישות רכבים על ידי ציי ליסינג. הזינוק ביבוא הוביל גם לזינוק של 20% בהכנסות המדינה ממיסים, ב-2018, שהסתכמו ב-11.1 מיליארד שקל – כולל מיסוי על חלפים.
יותר מ-20% היברידיים וחשמליים
בשנת 2018 וגם ב-2019 חלה עלייה חדה ביבוא של כלי רכב היברידיים ורכבים ירוקים שונים – כגון רכבים חשמליים. שיעורם הגיע ללמעלה מ- 20% מסך כלי הרכב המיובאים, כאשר ביבוא אישי שיעורם הגיע ללמעלה מ-50%. בנוסף, בשנת 2018 נמשכה מגמת עלייה ברמת האבזור הבטיחותי של כלי הרכב המיובאים לישראל, זאת כיוון שמערכות בטיחות שונות הפכו לדרישת חובה בעת רישום הרכב לתנועה החל משנה זו.
שוק היד השנייה תוסס
מחירי הרכב רושמים ירידה ריאלית לאורך השנים האחרונות בהשוואה רב שנתית. בשנת 2018, רמת המחירים של רכב חדש שמרה על יציבות, ואילו מחירי רכב משומש המשיכו להישחק. את שוק מכוניות היד שנייה הובילו מכירות של רכבים בני 6-3 שנים: בסך הכל נמכרו כ-140 אלף רכבים בני 3-6 שנים, שהם 23% מסך העסקאות יד שנייה שנעשו ב-2018.
עידן השחור לבן
בדומה לשנים הקודמות, גם בשנת 2018 צבעי המכוניות המובילים היו מונוכרומטיים, כאשר צבעי הלבן-אפור-שחור תופסים 90% מהשוק. הביקוש הגבוה ביותר היה לרכב לבן, והוא נמצא במגמת עלייה ביחס לשנה הקודמת. רק כ-6% מהרכבים הם "צבעוניים" – והצבעים המובילים הם כחול ואדום. בקטגוריות הצבעים ה"אכילים", רשומות בישראל כ-16 אלף מכוניות בצבע קפה, כ-9,300 מכוניות בצבע חציל, וכמות דומה של מכוניות בצבע זית.