ענקיות התוכן טאבולה ואאוטבריין הודיעו כי הן מתמזגות ויהפכו לחברה אחת לקידום ממומן של המלצות תוכן. "יש לנו סיכוי גדול יותר נגד פייסבוק, גוגל ואמזון", אומר מנכ"ל ומייסד טאבולה, אדם סינגולדה
הילה קידר
טאבולה ואאוטבריין – שתי ענקיות הפרסום הדיגיטלי מבוסס התוכן – מתמזגות: אאוטבריין (Outbrain), שהוקמה בשנת 2006 על ידי ירון גלאי, וטאבולה (Taboola) שהוקמה כשנה לאחר מכן על ידי אדם סינגולדה, הצליחו מאז הקמתן לשלוט בתחום המלצות התוכן לגולשים ברחבי העולם, ושתיהן רווחיות בשנים האחרונות.
במסגרת הסכם המיזוג, שתי החברות יפעלו תחת השם "טאבולה", אשר תחזיק ב-70% ממניות החברה. אאוטבריין תקבל 30% ממניות החברה, בנוסף לתשלום של 250 מיליון דולר לבעלי המניות שלה. החברה הממוזגת תעבור תהליך של מיתוג מחדש, ואדם סינגולדה, מייסד, בעלים ומנכ"ל טאבולה, יישאר בתפקיד המנכ"ל גם בחברה הממוזגת, שתכלול בסך הכל 2,250 עובדים בישראל ובעולם.
אלגוריתם שמתאים את התוכן לקורא
ההצלחה של שתי הפלטפורמות טמונה באלגוריתם שהן פיתחו, המאפשר להן להתאים את התוכן לקורא. פרסום בטאבולה או באאוטבריין מאפשר לקוראים שמתעניינים בנדל"ן, למשל, להיחשף יותר לכתבות שיווקיות בתחום זה. בנוסף, העובדה שמדובר בקידום תוכן שיווקי שמשתלב באופן טבעי בחוויית הקריאה של הגולש – מאפשרת לו להיות יותר אפקטיבי מאשר מודעות פרסומת בסגנון הישן.
איחוד הכוחות של החברות צפוי להשפיע לטובה הן על המפרסמים והן על משרדי הפרסום והדיגיטל העובדים עם הפלטפורמה. כמו כן, אתרי התוכן שמשוועים ליותר תנועה וזמני שהייה גבוהים יותר, יוכלו אף הם ליהנות מהמיזוג בין השתיים.
אדם סינגולדה עצמו אמר לאחר פרסום המיזוג, כי החברה הממוזגת תוכל להציע יותר תפוצה, יותר חדשנות ובהמשך יותר פיצ'רים שיעזרו להם במיקוד הפרסום. ואכן, מטרת המיזוג היא לנצל את המיטב של כל חברה ולהביא למשתמשים ולמפרסמים יותר ערך מפרסום כתבות בתשלום.
היתרונות העיקריים לקהל המפרסמים:
- תפוצה רחבה יותר – כששתי החברות פועלות יחד, נפתחו לפרסום אתרי תוכן שהיו בלעדיים לכל חברה. כך, המפרסמים יכולים לקבל יותר חשיפה בכל אתרי התוכן בלי תלות באיזו חברה בחרו לפרסם וכמובן בלי לשלם פעמיים ולנהל שני תקציבי פרסום (כמו בעבר).
- פיתוח חכם יותר – שני הגופים נהנים מצוותי פיתוח ותוכנה מובילים שהולכים עכשיו לשתף פעולה ולייצר אלגוריתמים טובים ומדויקים יותר. שילוב הכוחות ודאי יביא לתוצאות מרחיקות לכת ביכולת של הפלטפורמות למקד את התוכן ולהביא לתוצאות טובות יותר עבור המשתמשים והמפרסמים כאחד.
למה הן מתמזגות?
נראה כי זהו אחד המיזוגים המתבקשים ביותר בתחום הפרסום הדיגיטלי – שתי חברות העוסקות בנישה זהה של המלצות תוכן ומבזבזות משאבים ואנרגיה בין היתר על תחרות בינן לבין עצמן, כשכל פלטפורמה שלטה בגופי תקשורת אחרים וחתמה על בלעדיות עם מפרסמים שונים.
כעת, החברה הממוזגת יכולה להתמקד בדבר החשוב באמת: מאבק בשליטות הבלתי מעורערות בתחום הפרסום הדיגיטלי – פייסבוק, גוגל וגם באמזון – שעושה צעדי ענק לעבר כניסה לתחום.
לדברי סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה, "המיזוג יאפשר לנו להגיע לקהל של 2 מיליארד איש בכל חודש ובכך נותן לנו סיכוי גדול יותר נגד פייסבוק, גוגל ואמזון ששולטות בשוק עם 10 מיליון מפרסמים, כשלנו יש רק כמה עשרות אלפים".
אם החברה הממוזגת תצליח למשוך יותר מפרסמים כפי שבוודאי יקרה, היא תהפוך לשחקן מרכזי וגדול יותר בשוק הפרסום הדיגיטלי מבוסס התוכן.
* הילה קידר היא מנהלת התוכן במשרד מליס דיגיטל, המתמחה בהפקת כתבות שיווקיות ברמה עיתונאית ופרסום באאוטבריין או טאבולה.
מתעניינים בפרסום כתבה בטאבולה או אאוטבריין?
השאירו פרטים –