החברה פרסמה דו"ח קיימות ואחריות תאגידית, ובו עמידה ביעדי החברה ל"עולם ללא עשן". בשנת 2016 צנח נפח הצריכה השנתי של סיגריות מבוססות בעירה בכ-114 מיליארד יחידות
פיליפ מוריס אינטרנשיונל בע"מ (PMI) פרסמה את דו"ח הקיימות והאחריות התאגידית המשולב הראשון שלה, ובו סקירה כוללת של ביצועי החברה בפן הסביבתי, החברתי והממשלתי (ESG) והתקדמותה לקראת עתיד ללא עשן – כולל שאיפת החברה עד שנת 2025 להעביר יותר מ-40 מיליון מעשנים בוגרים למוצרים ללא עשן, מבוססי טבק בחימום, כאשר מחציתם יגיעו ממדינות שאינן ב OECD.
הדו"ח מדגיש גם את נושאי הקיימות המהותיים ביותר של החברה, כולל ההשפעות הבריאותיות של מוצרי החברה, ומתאר כיצד החברה פועלת לצמצום הפגיעה הנגרמת כתוצאה משימוש בטבק על ידי החלפת מוצרי בעירה בחלופות מבוססות חימום.
"מאז שהכרזנו על מחויבותנו לעולם ללא עשן בשנת 2016, נעשתה התקדמות עצומה מבחינת היכולות הארגוניות, ושילוב הקיימות בכל היבטי הטרנספורמציה שעוברת החברה", אמר אנדרה קלנצופולוס, מנכ"ל פיליפ מוריס העולמית. "הצהרה על המטרה של פיליפ מוריס מאשרת מחדש את מחויבותנו לספק עתיד נטול עשן לטובת אנשים שבמידה אחרת ימשיכו לעשן, ומכאן לבריאות הציבור העולמית.
"לכולנו בחברה ברור כי הקריאה להחליף את הסיגריות בחלופות פחות מזיקות, זה מה שעומד בבסיס אסטרטגיית התאגיד שלנו ובראש סדר העדיפויות שלנו בנושא קיימות".
המטרה: להחליף את השימוש בסיגריות
הדו"ח המשולב של 2019 מדגים את מיקוד המשאבים של פיליפ מוריס במוצרים ללא עשן, במטרה להחליף את השימוש בסיגריות בהקדם האפשרי. החברה מאמינה כי בעזרת עידוד ותמיכה תקינה מצד החברה האזרחית והרגולטור, מכירות הסיגריות יכולות להסתיים תוך 10 עד 15 שנים במדינות רבות.
בסוף שנת 2019, כ-9.7 מיליון משתמשים ברחבי העולם הפסיקו לעשן ועברו לאייקוס – מוצר ללא עשן המבוסס על טבק בחימום, בהשוואה ל-6.6 מיליון בשנת 2018. בישראל, הושק האייקוס בראשית שנת 2017 ואומץ על ידי אלפי מעשנים בגירים אשר זנחו את הסיגריות, ועברו להשתמש במוצר.
עם השקת האייקוס בארה"ב בשנה שעברה, מסרה החברה: "השקת האייקוס בארה"ב הינה הוכחה נוספת למחויבותנו לעודד מעשנים בגירים אשר אחרת היו ממשיכים לעשן לעבור למוצרים נטולי עשן, המבוססים על חדשנות טכנולוגית ומחקר מדעי מקיף. העובדה כי עד היום מעולם לא נתן ה-FDA האמריקאי אישור למוצר אחר לחימום טבק מעידה על אופיו פורץ הדרך של האייקוס".
"אי אפשר לגמול את כולם מעישון"
עוד הוסיפו כי "למעשנים בגירים מגיעה גישה לחלופות חדשניות ונטולות עשן סיגריות, כמו גם גישה למידע מקצועי ומדויק אודות מוצרים אלה. בשילוב רגולוציה מחמירה, אך הגיונית, הערכה קפדנית, מודעות גבוהה יותר ושיווק מוסדר, מוצרים נטולי עשן יכולים למלא תפקיד מרכזי בסיוע לבגירים שאחרת ימשיכו לעשן סיגריות, לעבור לחלופות נטולות עשן".
מנכ"ל פיליפ מוריס ישראל, רועי עמית, התייחס לדו"ח ואמר: "דו"ח זה מעיד על כוונותיה הכנות של החברה לעשות שינוי אמיתי ולהציע למעשנים בגירים, שאחרת לא היו מפסיקים לעשן, לקבל גישה ומידע לחלופות המזיקות להם פחות.
"מדינות רבות בעולם הכירו בכך שאי אפשר לגמול את כולם, והן נוקטות בגישות המקנות לציבור את הזכות לדעת כי קיימות אלטרנטיבות אשר להן פוטנציאל להפחית את סיכוני התחלואה והנזקים הסביבתיים. מסגרת רגולטורית נאותה ואחראית לאלטרנטיבות מופחתות סיכון יכולה לסייע בהאצת המעבר ולעזור למיליוני אנשים להפחית את נזקי העישון".