מערכת הסייבר המתוחכמת שמגנה על ילדים ונוער מפני בריונות ברשת, נוחלת הצלחה עולמית אדירה. לאחר שחתמה על חוזי ענק עם חברות התקשורת הגדולות בעולם וקיבלה מענקים מגופי מחקר מובילים, החברה מגייסת משקיעים אחרונים, החל מ-25 אלף דולר
בתחילת 2021 קיבל הסטארט-אפ הישראלי Keepers, ששומר על ילדים ונוער מפני בריונות ברשת, מענק של 1.6 מיליון יורו מהסוכנות האוסטרית לקידום מחקרים.
המענק הזה הוא עוד עדות לאמון שהחברה מקבלת מגופים יוקרתיים והוא מתווסף למענקים של מיליונים שהחברה כבר קיבלה מרשות החדשנות הישראלית וממשרד הכלכלה ולכספים שהושקעו בה ממשקיעים מובילים.
המענק האחרון מהווה רוח גבית חזקה במיוחד לחברה, שבימים אלו פותחת הזדמנות נוספת למשקיעים אחרונים להצטרף להצלחה שלה, דרך מועדון המשקיעים של Together השקעות בתמורה להחל מ-25 אלף דולר.
"לא הבנו על איזה צורך ענק אנחנו עונים"
Keepers דואגת לסביבה בטוחה ומוגנת עבור ילדים ונוער החשופים להשפעות שליליות במכשירים הסלולאריים שלהם. החברה הפכה לשם נרדף לגלישה בטוחה והמוצר נמכר כבר לחברות הטלקום הגדולות בעולם, שמעוניינות למשוך את ההורים באמצעות ההגנה והטכנולוגיה הייחודית שהן מספקות. בימים שבהם המסך הוא הכל, החברה מספקת שירות שהערך והחשיבות שלו רק עולים מיום ליום, וניכר כי הצורך במערכת שתשמור על ילדינו, בייחוד בתקופת זו גבוה ביותר.
על פי נתוני הדו״ח השנתי של המועצה לשלום הילד, ב-2020 חלה עלייה של 40% במספר הילדים שנמצאים בסיכון אובדני ובדו״ח האינטרנט האחרון של בזק צוין כי כ-66% מהנערות דיווחו על חרדה או דיכאון בתקופת הקורונה – כלומר הרוב המוחלט מהן חוות קושי נפשי שאסור להתעלם ממנו. "הרעיון ל-Keepers היה חלק מפרויקט הסיום שלי בתואר", אומר חנן ליפסקין, מייסד החברה. "לא הבנו אז על איזה צורך ענק אנחנו עונים – צורך שלצערנו רק גדל עם הזמן".
החברה מוכרת את הטכנולוגיה לחברות טלקום ברחבי העולם אשר מוכרים את המוצר תחת המותג שלהם – כלומר כ-White lable, ומאז השקתה של החברה ב-2016 היא חתמה על חוזים עם ענקיות התקשורת, ביניהן Hutchison באוסטריה, Vodafone באיטליה, מפעילת סלולר ענקית ביפן וכמובן בזק בינלאומי בישראל. בשנה האחרונה החלה בפעילות שיווק גם בשוק העצום של בריטניה ואוסטרליה.
טכנולוגיה שיודעת לזהות תוכן בעייתי
ואכן, Keepers נותנת מענה למיליוני הורים ברחבי העולם אשר מפקידים מכשירים סלולאריים בידיים של ילדיהם ולא יכולים לשלט על מה שקורה בו. מדובר על מערכת סייבר מתוחכמת במיוחד שיודעת לזהות תכנים בעייתיים, בעלי אופי פוגעני במרבית הפלטפורמות לצ'אטים פרטיים שהילדים והנוער משוטטים בהן מדי יום.
בניגוד למערכות אחרות, המערכת של Keepers לא דורשת חדירה לפרטיות של המשתמש, או חיטוט תדיר במכשירים. היא יודעת להתריע רק כאשר עולה תוכן בעל סממנים פוגעניים או מדאיגים כמו בריונות, חרמות, קללות, תוכן מיני, פדופילי, אלים או אפילו רמזים לבעיות אכילה, אובדנות, דיכאון וחרדות. ההורים מקבלים הודעה לנייד שלהם רק כאשר מתעורר חשד ואז יכולים לטפל בו באופן מיידי בזמן אמת.
"חברות התקשורת הגדולות הבינו את הצורך במוצר הכל כך חשוב של Keepers ולכן חתמו הסכמי הפצה חשובים עם החברה", אומר רו"ח שוקי כהן שרת, יו"ר Together השקעות. "החברה ממשיכה להראות צמיחה משמעותית ומצרפת חברות תקשורת ממדינות מובילות נוספות המצטרפות ללקוחות החברה.
"עבור משקיעים מדובר על הזדמנות ייחודית המשלבת השקעה בחברה צומחת לצד השקעה במוצר ערכי שיכול לעיתים גם להציל חיים. זו הזדמנות להיות חלק ממשהו גדול שיהפוך את העולם לבטוח יותר עבור קבוצות שלא תמיד יודעות לזהות את הסכנה בזמן וכיצד להתמודד איתה".
"פועלים בשוק גדול מאוד"
החדשנות העסקית של החברה מתבססת על העובדה כי החברה מוכרת את המוצר לחברות טלקום אשר הן מפיצות את המוצר בעצמם (B2B2C), כך החברה מתמקדת בפיתוח ולא בשיווק, דבר אשר מאיץ את הפצת המערכת על ידי מפיצים גלובליים לרבות חברות הטלקום המשפיעות בעולם. "אפשר לרכוש את המערכת בגוגל או באפל – אבל אנחנו פועלים בשוק גדול הרבה יותר מקהל הקצה", מסביר אביעד משל, מנכ"ל החברה. "החוזים שלנו מול החברות הללו מאפשר לנו להגיע ישירות לבתים של מיליוני אנשים ולהרוויח מכל משתמש".
Keepers ממשיכה לפתח את היכולות שלה כל הזמן, ומרחיבה את טווח ניטור השפות שאותן היא יודעת לכסות כמו גם הגבלה אוטומטית של זמן המסך בילדים צעירים וכניסה לעוד ועוד פלטפורמות חברתיות שהופכות פופולריות בקרבם. בנוסף, היא יכולה לחסום אתרים לא ראויים ולאתר את המיקום של הילד בכל זמן נתון.
"מדובר על פיתוח ישראלי ייחודי שיש לו שוק פוטנציאלי אדיר", אומר רו"ח כהן שרת. "אין הורה שלא ירצה שהנייד שלו ושל הילדים שלו יכיל את ההגנה הנרחבת הזו ולכן אנחנו מאמינים בחברה בעתיד שלה. ההצלחה של החברה בעולם כבר ניכרת ומדובר בהזדמנות להצטרף לסבב הגיוס של החברה ולהפוך לשותפים שלה תמורת 25 אלף דולר".
צפו בראיון של מייסד Keepers אצל עודד בן עמי >>
מתעניינים בהשקעה ב-Keepers?
השאירו פרטים –